Netflix udostępnia widzom rankingi najpopularniejszych produkcji
Netflix wprowadził globalnie nową funkcjonalność - aktualizowane co dnia rankingi najpopularniejszych seriali i filmów.
Dotychczas Netflix niemal nie udostępniał danych na temat tego, jakimi produkcjami najbardziej są aktualnie zainteresowani widzowie. Teraz to się zmienia - każdy użytkownik Netfliksa może sprawdzić, co danego dnia cieszy się największą popularnością wśród wszystkich widzów w danym kraju. Może być to pomocną sugestią w wyborze tytułu do obejrzenia. Rankingi są aktualizowane każdego dnia.
Listy top produkcji znajdziemy w zakładkach "Seriale i programy" oraz "Filmy". W piątek 28 lutego w czołówce najpopularniejszych seriali był drugi sezon "Riverdale" "To nie jest OK"", „Miłość jest ślepa”, „Altered Corbon" oraz „Narcos: Meksyk”.
W kategorii filmów polscy widzowie Netfliksa najczęściej sięgali po "Zemstę Mewtwo", "Jego ostatnie życzenie", „Isi i Ossi” czy "Ocean's 8".
Dodatkowo czołowe produkcje reklamowane są na stronach głównych serwisu po zalogowaniu się na konto. Przykładowo nowa odsłona serii "Narcos Meksyk" we wtorek zapowiada jest jako "nr 2 w Polsce dzisiaj". Podobną promocję mają zapewnione tytuły w podkategorii Netflix Originals.
Netflix inwestuje w oryginalne treści
W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją. Podkreśla też, że „Wiedźmin” okazał się najpopularniejszym z pierwszych sezonów jej seriali.
W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys.
Według badania Gemius/PBI w styczniu br. serwis Netflix zanotował w Polsce 4,79 mln użytkowników i 71,21 mln odsłon ,a aplikacja mobilna Netflixa - 2,47 mln użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Netflix udostępnia widzom rankingi najpopularniejszych produkcji