Netia: 2,785 mln usług na koniec II kw., 904 tys. klientów internetu
Liczba usług (RGU) sprzedawanych przez Netię na koniec II kw. wyniosła 2.785.339, podała spółka w raporcie i prezentacji dla inwestorów. Oznacza to wzrost wobec stanu przed rokiem, ale niewielki spadek w stosunku do poprzedniego kwartału. W związku z tym spółka obniżyła prognozę liczby sprzedawanych usług na koniec roku do 2,75 mln wobec 2,90 mln.
"Liczba usług (RGU) na dzień 30 czerwca 2012 r. wyniosła 2.785.339 w porównaniu do 2.752.346 na dzień 30 czerwca 2011 r. oraz 2.793.068 na dzień 31 marca 2012 r. Wzrost usług rok-do-roku odzwierciedla wzrost liczby usług szerokopasmowych, telewizyjnych i mobilnych przy równocześnie malejącej liczbie usług głosowych. Netia zweryfikowała dzisiaj prognozę liczby usług na koniec 2012 r. z poziomu 2.900.000 do 2.750.000 usług" - czytamy w komunikacie.
W prezentacji Netia podała, że ma obecnie 904 tys. usług szerokopasmowych. Oznacza to wzrost o 26% r/r, ale licząc pro forma (czyli w stosunku do bazy obejmującej przejętą Telefonię Dialog) wyniósłby on tylko 3%. W ciągu II kw. liczba sprzedanych usług szerokopasmowych spadła o 1%.
"Niskie tempo wzrostu rynku oraz zaostrzona konkurencja cenowa, zwłaszcza w odniesieniu do usług niskomarżowych, przyczyniają się do spadku liczby nowych przyłączeń. Netia zakłada przyspieszenie tempa przyłączeń netto w II półroczu 2012 r. dzięki zaplanowanym inicjatywom ofertowym, wzrostowi efektywności sprzedaży po zintegrowaniu działów sprzedaży w ramach Nowej Netii oraz bardziej intensywnym działaniom sprzedażowym i marketingowym" - deklaruje spółka w komunikacie.
Liczba usług głosowych spadła o 3% (pro forma) w skali roku i 1% w stosunku do I kw. do 1.714 tys.
Netia ocenia, że te wyniki dają jej 14,1% w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowego internetu oraz 20% w rynku telefonii stacjonarnej.
Ponadto spółka podała, że sprzedaje 71 tys. usług telewizyjnych, co oznacza wzrost o 46% r/r (pro forma) oraz o 5% kw/kw. Wzrost zanotowano też w usługach mobilnych. Spółka sprzedaje ich 96 tys., a zatem o 61% więcej niż przed rokiem (pro forma) oraz o 5% więcej niż trzy miesiące wcześniej.
W I połowie 2012 roku spółka miała 11,17 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 10,13 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1080,75 mln zł wobec 797,47 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Netia: 2,785 mln usług na koniec II kw., 904 tys. klientów internetu