„Newsweek” w internecie dwa razy popularniejszy od „Wprost”. Mocno w dół „Polityka” i „Gazeta Polska”
Witryna „Newsweeka” jest zdecydowanie najpopularniejsza wśród serwisów tygodników opinii, notując w ostatnim okresie mniej więcej dwukrotnie wyższą odwiedzalność niż strona „Wprost”. Spore spadki w skali roku zanotowały serwisy „Polityki”, „Gazety Polskiej” i „Tygodnika Powszechnego”, za to zyskała witryna „Gościa Niedzielnego”.
W kwietniu br. Newsweek.pl odwiedziło 896,6 tys. użytkowników, którzy wykonali w serwisie 7,49 mln odsłon (w tym 1,3 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził w nim średnio po 8:52 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Serwis Wprost.pl miał o 313,7 tys. użytkowników i 3,79 mln odsłon mniej, a przeciętny użytkownik korzystał z niego i 3:26 minuty krócej niż w przypadku strony „Newsweeka”.
Obie witryny są zdecydowanie najbardziej rozbudowane wśród serwisów tygodników opinii. Oprócz zapowiedzi artykułów z papierowych wydań pism i blogów dziennikarzy jest w nich zamieszczanych sporo newsów z agencji informacyjnych oraz tekstów przygotowywanych przez osobne zespoły redakcyjne. Na stronie „Newsweeka” można też czytać, z tygodniowym opóźnieniem, większość artykułów z papierowej wersji tygodnika, natomiast w serwisie „Wprost” są one dostępne odpłatnie.
Niektóre teksty z witryny „Newsweeka” są promowane na portalu Onet.pl (oba tytuły należą do koncernu Ringier Axel Springer), strona tygodnika działa też pod drugą domeną - newsweek.onet.pl.
>>> Sprzedaż „Do Rzeczy” i „Wprost” mocno w dół, zyskała „Polityka”
Pozostałe tygodniki opinii stawiają w internecie głównie na zapowiedzi tekstów ze swoich wydań papierowych, a także blogi i komentarze dziennikarzy. Serwis „Tygodnika Powszechnego”, działający w ramach portalu Onet.pl, miał w kwietniu br. 506,6 tys., ale tylko 1,5 mln odsłon - ponad dwa razy mniej niż witryny „Polityki” i „Gościa Niedzielnego”, które odwiedziło, odpowiednio, 336 tys. i 208,6 tys. internautów. Na stronie „Tygodnika” użytkownik spędził przeciętnie 19:13 minuty - dwa razy więcej niż w przypadku witryn „Polityki” i „Gościa”.
Serwisy „Gazety Polskiej”, „Do Rzeczy” i „Przeglądu” nie są w Megapanelu objęte audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nich użytkownicy.
Strony „W Sieci” i „Angory” nie znalazły się w zestawieniu, ponieważ nie odwiedziło ich wystarczająco wielu uczestników badania Megapanel (mniej niż 45 z ok. 14 tys.). Przy czym zapowiedzi i fragmenty wielu tekstów z „W Sieci” publikowana są w serwisie wPolityce.pl, który w kwietniu odwiedziło 382,1 tys. internautów.
>>> „Polityka” sprzedaje najwięcej e-wydań, a „Wprost” najwięcej ich rozpowszechnia
Serwisy tygodników opinii w kwietniu 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
newsweek.pl | 896 582 | 7 495 945 | 1 305 396 | 00:08:52 | 4,15% |
wprost.pl | 582 870 | 3 707 063 | 218 412 | 00:05:26 | 2,70% |
tygodnik.onet.pl | 506 609 | 1 502 031 | 79 433 | 00:19:13 | 2,35% |
polityka.pl | 335 988 | 3 645 454 | 417 728 | 00:08:15 | 1,56% |
gosc.pl | 208 592 | 3 407 951 | 393 615 | 00:09:59 | 0,97% |
gazetapolska.pl | 114 072 | - | - | - | 0,53% |
dorzeczy.pl | 72 751 | - | - | - | 0,34% |
przeglad-tygodnik.pl | 58 952 | - | - | - | 0,27% |
Newsweek.pl w skali roku zyskał 63,9 tys. użytkowników i 2,23 mln odsłon (to wzrosty o 7,7 proc. i 42,3 proc.), a czas przypadający na przeciętnego użytkownika wydłużył się o 3: 36 minuty (wzrost o 69,4 proc.). Za to witryna „Wprost” zanotowała o 294 tys. użytkowników i 3,03 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (to spadki o 33,5 proc. i 45 proc.), a średni czas na użytkownika zmalał o 1:01 minuty (15,8 proc. w dół).
Spore spadki zanotowały również serwisy „Tygodnika Powszechnego” i „Polityki”. Pierwszy miał o 151,1 tys. użytkowników i 2,07 mln odsłon mniej niż w kwietniu ub.r. (to o 23 proc. i 58 proc. w dół), a drugi - o 128,5 tys. użytkowników mniej (27,6 proc. w dół). Przy czym z pierwszej witryny czas spędzany przez przeciętnego użytkownika wydłużył się o 10:29 minuty, czyli aż o 120 proc. Z kolei stronę „Gazety Polskiej” odwiedziło o 156,7 tys. internautów mniej niż przed rokiem, co oznacza spadek aż o 57,9 proc.
Za to liczba użytkowników serwisu „Gościa Niedzielnego” zwiększyła się w skali roku o 19,1 tys. (10 proc. w górę), a liczba wykonanych przez nich odsłon - o 590,4 tys. (wzrost o 21 proc.).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2014 roku
Strony „Do Rzeczy”, „Przeglądu”, „W Sieci” i „Angory” w kwietniu ub.r. nie odwiedziło wystarczająco dużo uczestników badania Megapanel.
Serwisy tygodników opinii rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | kwiecień 2014 | kwiecień 2013 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
newsweek.pl | 896 582 | 7 495 945 | 00:08:52 | 832 684 | 5 266 356 | 00:05:14 |
wprost.pl | 582 870 | 3 707 063 | 00:05:26 | 876 919 | 6 735 256 | 00:06:27 |
tygodnik.onet.pl | 506 609 | 1 502 031 | 00:19:13 | 657 697 | 3 573 885 | 00:08:44 |
polityka.pl | 335 988 | 3 645 454 | 00:08:15 | 464 446 | - | - |
gosc.pl | 208 592 | 3 407 951 | 00:09:59 | 189 501 | 2 817 526 | 00:11:10 |
gazetapolska.pl | 114 072 | - | - | 270 743 | - | - |
Newsweek.pl w ostatnim okresie odwiedza zdecydowanie więcej internautów niż rok wcześniej. W listopadzie ub.r. i styczniu br. serwis miał ponad milion użytkowników, a w lutym br. zanotował rekordowe jak dotąd 1,12 mln, podczas gdy w pierwszej połowie ub.r. miał maksymalnie 881 tys. użytkowników (w marcu), a od czerwca do sierpnia ub.r. - tylko 670-690 tys.
Za to witryna „Wprost” zanotowała spory spadek zasięgu. W kwietniu ub.r. serwis odwiedziło 952,2 tys. internautów, a w październiku - 894,7 tys., natomiast w grudniu ub.r. - już tylko 638 tys., a w kwietniu br. - 582,9 tys., co jest najniższym wynikiem w ciągu ostatniego półtora roku.
Serwis „Newsweeka” osiągał też w br. rekordowe liczby odsłon. W ub.r. najwięcej - niecałe 7 mln - miał w marcu, natomiast w styczniu br. - 8,46 mln, a w lutym - 9,32 mln.
Z kolei Wprost.pl w pierwszych czterech miesiącach ub.r. notował nawet po 7,5 mln odsłon miesięcznie, od maja do lipca ub.r. - po 5,5-6 mln, a w październiku - 5,06 mln, natomiast w kolejnych miesiącach poniżej 5 mln. W grudniu ub.r. miał tylko 3,3 mln odsłon, a w kwietniu br. - 3,7 mln.
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” w internecie dwa razy popularniejszy od „Wprost”. Mocno w dół „Polityka” i „Gazeta Polska”