Nielsen Online: 64 proc. rynku wyszukiwarek dla Google
W kwietniu bieżącego roku amerykańscy internauci wykonali 8,61 miliarda wyszukiwań w internetowych wyszukiwarkach.
To o 4,4 procenta więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - wynika z danych firmy badawczej Nielsen Online.
Zdecydowanym liderem była tradycyjnie już wyszukiwarka Google, z liczbą 5,51 miliarda wyszukiwań w ubiegłym miesiącu (o 7,8 procenta większą niż rok wcześniej w tym samym okresie), co dało jej 64 procent udziału w rynku.
Za Google daleko w tyle znalazły się wyszukiwarki: Yahoo! (1,41 miliarda wyszukiwań - spadek o 2,8 procenta, 16,3 procenta rynkowego udziału), MSN/Windows Live (853 mln - wzrost o 7,2 proc., udz. 9,9 proc.), AOL (321,2 mln - spadek o 8,8 proc., udz. 3,7 proc.) oraz Ask.com (181,6 mln - wzrost o 5,9 proc., udz. 2,1 proc.).
Pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych wyszukiwarek uzupełniły: My Web (59,1 mln - wzrost o 3,6 proc., udz. 0,7 proc.), Comcast (45,3 mln - spadek o 1,8 proc., udz. 0,5 proc.), Yellow Pages (37,2 mln, udz. 0,4 proc.), NexTag (22,8 mln - wzrost o 3,9 proc., udz. 0,3 proc.) oraz Dogpile.com (17 mln - wzrost o 3,1 proc., udz. 0,2 proc.).
źródło: Nielsen Online
Dołącz do dyskusji: Nielsen Online: 64 proc. rynku wyszukiwarek dla Google