Nielsen: prawie 65 proc. rynku wyszukiwarek dla Google
W lipcu bieżącego roku amerykańscy internauci wykonali 10,51 miliarda wyszukiwań w internetowych wyszukiwarkach.
To o 5 proc. więcej w porównaniu z miesiącem wcześniej - wynika z danych firmy badawczej Nielsen Online.
Zdecydowanym liderem była tradycyjnie wyszukiwarka Google, z liczbą 6,81 miliarda wyszukiwań w ubiegłym miesiącu (o 3 proc. większą niż w lipcu) i 64,8 proc. udziału w rynku.
Daleko w tyle za Google znalazły się wyszukiwarki: Yahoo! (1,8 miliarda wyszukiwań - wzrost o 11 proc., 17,1 proc. rynkowego udziału), MSN/Windows Live/Bing (946,9 mln - wzrost o 8 proc., udz. 9,0 proc.), AOL (327,4 mln - wzrost o 10 proc., udz. 3,1 proc.) oraz Ask.com (181,1 mln - wzrost o 1 proc., udz. 1,7 proc.).
Pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych za oceanem wyszukiwarek w lipcu uzupełniły: My Web (127,7 mln - wzrost o 16 proc., udz. 1,2 proc.), Comcast (64,2 mln - wzrost o 41 proc., udz. 0,6 proc.), Yellow Pages (36,9 mln - spadek o 3 proc., udz. 0,4 proc.), NexTag (31,7 mln - wzrost o 5 proc., udz. 0,3 proc.) oraz AT&T Worldnet (17,2 mln - wzrost o 11 proc., udz. 0,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Nielsen: prawie 65 proc. rynku wyszukiwarek dla Google