Obniżka ceny najskuteczniejszą formą promocji
Dla Polaków najciekawszą formą promocji jest obniżenie ceny produktu, zaś do wzięcia udziału w konkursie zachęca ich gwarancja otrzymania nawet drobnej nagrody - wynika z badania OMD.
Blisko 60 proc. badanych przyznało, że najbardziej interesującym rodzajem promocji jest obniżka ceny produktu.
Co piąty konsument podziela opinię, iż większa ilość produktu w tej samej cenie jest bardziej zachęcająca niż niższa cena, natomiast dla co dziesiątego Polaka najbardziej interesujący jest upominek dołączony do zakupu.
Jeśli chodzi o organizowane przez producentów konkursy mające zachęcić konsumentów do zakupu ich towarów bądź usług, dla 40 proc. respondentów najbardziej atrakcyjne są te z nagrodami, nawet małymi i symbolicznymi, ale dla każdego kupującego. Odsetek kobiet doceniających konkursy typu "nagroda gwarantowana" jest znacznie większy niż mężczyzn (47 proc. vs 33 proc.).
Blisko połowa badanych wybrałaby udział w konkursie, w którym bezzwłocznie uzyskuje się informację o ewentualnej wygranej, dzięki wiadomości ukrytej w opakowaniu produktu. Polaków mogą zainteresować również wymagające zaangażowania formy konkursów, takie jak wysłanie przez internet kodu z opakowania (26 proc.), czy zbieranie opakowań do zostawienia w sklepie (11 proc.).
Badanie zostało przeprowadzone przez dział badań domu mediowego OMD metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 500 polskich internautów.
Dołącz do dyskusji: Obniżka ceny najskuteczniejszą formą promocji