8,4 mln widzów meczu Japonia-Polska w TVP1 i TVP Sport
Wczorajszy mecz reprezentacji Polski z Japonią na antenie TVP1 i TVP Sport oglądało łącznie 8,43 mln widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtuanemedia.pl.
Średnia widownia wygranego przez reprezentację Polski spotkania pokazanego w TVP1 wyniosła 7,67 mln osób. Przełożyło się to na 64,55 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 68,82 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 66,46 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Na antenie TVP Sport spotkanie oglądało dodatkowo 756 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 6,36 proc., 5,12 proc. i 5,54 proc. udziału (stacja ta mecz Polaków relacjonowała na zmianę z odbywającym się w tym samym czasie spotkaniem Senegal-Kolumbia, które w całości transmitowane było w Dwójce - miało ono tam 323 tys. osób; 2,73 proc., 3,08 proc. i 2,86 proc. udziału). Trzeci mecz naszej reprezentacji również pokazywał kanał TVP 4K, ale nie jest on objęty monitoringiem oglądalności.
Przynajmniej przez 1 minutę mecz oglądało 12,42 mln widzów w 4+ na głównej antenie oraz 2,55 mln w stacji sportowej. Z kolei moment najwyższej chwilowej widowni w Jedynce miał miejsce o godz. 17.48 - wyniósł on 9,68 mln oglądających, a w TVP Sport - w godz. 16.48 - 986 tys. oglądających.
Łączna widownia pojedynku na obu antenach wyniosła 8,43 mln osób (70,91 proc., 73,94 proc. i 72 proc. udziału).
Z analizy danych widowni meczu minuta po minucie wynika, że TVP1 przez cały czas transmisji był bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego, a drugie miejsce zajmował TVP Sport (stacja ta była wyprzedzona przez TVP2 i Polsat tylko w pojedynczych minutach).
Warty zauważenia jest fakt, że znaczna część widzów tuż po zakończeniu I i II połowy meczu Polaków zmieniła kanał z TVP1 na TVP2, który wówczas jeszcze przez chwilę transmitował równoległe spotkanie (w obu przypadkach było to po ponad 1 mln oglądających).
Według MOR mecz miał o 2,8 mln widzów więcej
Jacek Kurski na swoim profilu na Twitterze opublikował dane z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez publicznego nadawcę. Z tych wyników wynika, że średnia widownia meczu Polski z Japonią na obu antenach wyniosła 11,25 mln widzów (10,62 mln w TVP1 i 633 tys. w TVP Sport relacjonującym równocześnie dwa spotkania; samodzielnie pokazująca pojedynek Senegal-Kolumbia TVP2 miała 372 tys. oglądających - trzy anteny miały w sumie 14,70 mln widzów), a w szczytowym momencie wzrosła do 13,69 mln - TVP1 i 841 tys. – TVP Sport (w TVP2 było to 2,23 mln, a łącznie na trzech antenach - 14,70 mln (peaki wystąpiły o różnych porach).
28.06 g. 16. Trzy anteny łącznie śr.11,591 mln; pik 14,703 mln.
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) 28 czerwca 2018
Japonia-Polska TVP1 śr. 10,620 mln; pik 13,690 mln.
Senegal-Kolumbia TVP2 śr 372 tys; pik 2,232 mln.
TVP Sport symultana obu meczów śr 633 tys, pik 841 tys. pic.twitter.com/k2GoAJspd3
Dane MOR z podziałem na I i II połowę meczu, udostępnione portalowi Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Telewizji Polskiej.
Mecz z Japonią słabiej oglądany niż spotkania z Senegalem i Kolumbią
Średnia widownia meczu Polski z Senegalem (pierwsze spotkanie mundialowe naszej reprezentacji) pokazanego w TVP1 we wtorek, 19 czerwca br. o godz. 17.00 wyniosła 9,28 mln osób. Przełożyło się to na 65,13 proc. udziału w 4+, 68,20 proc. w 16-49 oraz 66,53 proc. w 16-59. Na antenie TVP Sport spotkanie oglądało dodatkowo 1,86 mln osób (odpowiednio 13,01 proc., 14,25 proc. i 14,62 proc. udziału). Łączna widownia pierwszego przegranego pojedynku Polaków na obu antenach wyniosła 11,13 mln osób (78,14 proc., 82,45 proc. i 81,15 proc. udziału).
Jeszcze wyższe wyniki zanotował drugi mecz, w którym nasza reprezentacja zagrała z Kolumbią (odbył się on 24 czerwca, czyli w najlepszym czasie antenowym - niedzielny prime-time). W TVP1 miał on 11,64 mln widzów (64,39 proc., 70,29 proc. oraz 66,33 proc.), w TVP Sport - 1,99 mln (11,06 proc., 11,58 proc. i 12,53 proc.), a łącznie - 13,63 mln (75,45 proc., 81,87 proc. i 78,86 proc. udziału).
Z kolei według alternatywnego pomiaru widowni prowadzonego przez Netię średnia widownia meczu Polski z Senegalem na obu stacjach wyniosła 16,53 mln widzów (14,71 mln w TVP1 i 1,82 mln w TVP Sport), a spotkania naszej drużyny z Kolumbią - 16,80 mln (odpowiednio 15,05 mln i 1,75 mln).
Mistrzostwa w Rosji odbywać się będą do 15 lipca 2018 roku. Oprócz wspomnianych wyżej anten sportową imprezę oglądać można w kanale Canal+ Ultra 4K (stacja ta podobnie jak TVP 4K nie jest objęta monitoringiem oglądalności).
Reprezentacja Polski już na etapie fazy grupowej pożegnała się z mundialem (zajmując czwarte - ostatnie - miejsce w grupie H po dwóch przegranych i jednym wygranym pojedynku).
Dołącz do dyskusji: 8,4 mln widzów meczu Japonia-Polska w TVP1 i TVP Sport
Brawo! W nagrodę za walkę z kaczyzmem dostaniesz order Rzeplińskiego.