SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat liderem. TVN24 najwyżej wśród stacji tematycznych, a Super Polsat - nowości (top 150)

W sierpniu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów najwyżej uplasował się Super Polsat. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w sierpniu 2017 roku pierwsze miejsce zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem sierpnia 2016 roku spadł o 1,89 proc. i wyniósł 10,41 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Wiceliderem był TVN (jego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 5,78 proc. do 8,96 proc.), który jednak wyprzedził TVP1 (8,44 proc. udziału; w dół o 19,85 proc.). Oczko niżej uplasowała się Dwójka (6,63 proc. udziału; w dół o 25,42 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia TVN24, którego udział wyniósł 4,72 proc., po wzroście o 21,96 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

Na 13. lokacie znalazła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,62 proc. (spadek o 6,90 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 15,53 proc. do 1,19 proc.), sportowych - TVP Sport (- 7,29 proc. do 0,89 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 13,04 proc. do 0,80 proc.), muzycznych - Polo TV (- 6,02 proc. do 0,78 proc.), a lifestylowych - TVN Style (- 1,37 proc. do 0,72 proc.).

20. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w sierpniu br. wyniósł 0,90 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w sierpniu ub.r. to 0,29 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.

Od 51. do 65. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Zoom TV (0,31 proc. udziału w rynku), Metro (0,28 proc.), Nowa TV (0,25 proc.) i WP (0,21 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem w sierpniu br. też był Polsat, którego udział wyniósł tutaj 11,58 proc., po spadku o 6,91 proc. Wynik drugiego TVN zmniejszył się o 0,45 proc. do 11,09 proc.

Trzecia była TVP2 (5,79 proc udziału; w dół o 26,89 proc.), a czwarta - TVP1 (5,33 proc., spadek o 30,51 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 33,96 proc. do 2,84 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (- 3,72 proc. do 1,81 proc.), muzycznych - Polo TV (- 5,19 proc. do 1,28 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 14 proc. do 1,14 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 18,89 proc. do 1,07 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 25,69 proc. do 0,81 proc.), a sportowych - TVP Sport (- 16,67 proc. do 0,65 proc.).

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem. TVN24 najwyżej wśród stacji tematycznych, a Super Polsat - nowości (top 150)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolis
Stacje z premierami zagranicznych seriali mają po 0,4, a stacje z polskimi powtórkami kilkukrotnie więcej. Nic dziwnego, że główne stacje prawie wcale inwestują w zagraniczne produkcje. Powtórki są tańsze i mają więcej widzów w tym kraju.
odpowiedź
User
Babcia Mówi
Stacje z premierami to kanały premium, dostępne w droższych pakietach. Nie będą miały wybitnej oglądalności.
Jednak faktycznie "ogół" wybiera TVP Ranczo, zamiast dobrego filmu choćby w TVP Kultura.
Skoro o Kulturze, kolejny spadek, czy nowa ramówka pomoże? Wątpię, zbyt wiele miejsca dla kolegów, zbyt mało oferty dla widza.

Wynik tv republika w komercyjnych na poziomie 0,2

odpowiedź
User
prawnik
Jeśli tempo strat TVP1 i TVP2 się utrzyma, TVP INFO powinno w przyszłym kwartale minimalnie wyprzedzić TVN24. Co jest funkcją drastycznie spadającego wyboru widza DBTV.
W głównych kanałach grupy TVP już tak gruntownie nie ma czego oglądać, że widz (zwłaszcza 75+) szuka alternatyw w kanałach pobocznych.
Co też może być rozczarowaniem, jeśli kopiowanie wzorców TVN24 nie zostanie przekształcone w TVP INFO w rzeczywistą jakość.

Ogólnie grupa TVP tonie, a spadki po 30% wśród młodszego widza są wręcz monstrualne. Zwłaszcza, że to nie jakaś jednorazowa wpadka. Tak jest kwartał za kwartałem...
odpowiedź