„Ojciec Mateusz” zyskał 134 tys. widzów. TVP1 dystansuje konkurencję
23. sezon „Ojca Mateusza” ogląda średnio 3,10 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 21. serii, widownia produkcji wzrosła o 134 tys. oglądających. Serial daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego we wszystkich grupach - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Premierowe odcinki 23. serii „Ojca Mateusza” emitowane są w TVP1 w czwartki o godz. 20.35, począwszy od 27 lutego br. Pięć pierwszych odcinków (do 26 marca) oglądało średnio 3,11 mln widzów. Przełożyło się to na 20,29 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,98 proc. w grupie 16-49 oraz 15,02 proc. w grupie komercyjnej 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością jak na razie cieszył się piąty odcinek serialu z 26 marca. Zgromadził on przed telewizorami 3,19 mln oglądających.
Względem analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” wzrosła o 134 tys. osób. Wówczas trzy pierwsze odcinki 21. edycji produkcji średnio przyciągały przed ekrany 2,97 mln osób, co przełożyło się na 20,45 proc. udziału w 4+, 13,30 proc. w 16-49 oraz 15,47 proc. w 16-59.
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” nadal jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego w grupie 4+. Drugie miejsce zajmuje TVN, nadający wówczas serial „Na Wspólnej” oraz teleturniej „Milionerzy”, co przekłada się na 10,98 proc. udziału. Dalej plasują się: Polsat („Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 7,96 proc.) oraz TVP2 ("Filmowe czwartki"”; 2,71 proc.).
Taka sama jest kolejność stacji zarówno wśród widzów 16-59, jak i w grupie komercyjnej.
„Ojciec Mateusz” to polska wersja włoskiego serialu „Don Matteo”, która obecna jest w ramówce TVP1 od 2007 roku. Jest to produkowany przez ATM Grupę cykl przedstawiający losy tytułowego fikcyjnego księdza rzymskokatolickiego. Jako proboszcz wspólnie z zaprzyjaźnionymi policjantami rozwiązuje zagadki kryminalne oraz niesie pomoc swoim parafianom, a także wszystkim, którzy są w potrzebie. W głównej roli występuje Artur Żmijewski.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 9,68 proc.
Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” zyskał 134 tys. widzów. TVP1 dystansuje konkurencję