Omnicom wprowadza system dobierający odpowiednie filmy na YouTube do reklam marek
Koncern reklamowy Omnicom uruchomił własny system oceniający na YouTube publikowane tam treści i dobierający je do reklam swoich klientów. To odpowiedź na zjawisko pojawiania się reklam marek obok filmów propagujących ekstremizm.
Kłopoty związane z reklamami zamieszczanymi przy filmach promujących mowę nienawiści czy rasizm pojawiły się w marcu br. wywołując bojkot największych reklamodawców w Wielkiej Brytanii.
Wkrótce fala protestu ze strony marek zaczęła zataczać coraz szersze kręgi - coraz więcej reklamodawców zawiesiło swoją reklamową obecność na YT by uniknąć kojarzenia ich z kontrowersyjnymi treściami. W odpowiedzi YouTube obiecał szybką poprawę systemu kontroli filmów publikowanych w serwisie.
Teraz w sukurs zmianom zapowiadanym przez YT idzie reklamowy holding Omnicom Media Group. Poinformował on o wprowadzeniu własnego, zbudowanego od podstaw systemu ułatwiającego dobranie reklam klientów do odpowiednich, nie budzących oporu klipów wideo.
Omnicom Media Group, który w swoim portfolio ma takie marki jak AT&T, Pepsi czy Procter & Gamble zapewnia, że opracowany system oparty na sztucznej inteligencji codziennie dokonuje oceny setek tysięcy filmów opublikowanych na YouTube i dodaje do wewnętrznej „białej listy” tylko te treści, które uzna za odpowiednie dla reklamodawców. Następnie materiały reklamowe są publikowane jedynie przy tych wyselekcjonowanych filmach.
W rozmowie z serwisem AdAge Jon Anselmo, chief digital officer Omnicom zapewnia, że nowy system będzie bardzo skuteczny w unikaniu wpadek polegających na zamieszczaniu reklam klientów koncernu w towarzystwie kontrowersyjnych materiałów wideo. Według Anselmo platforma oparta na AI stale się uczy i staje się coraz bardziej precyzyjna w odsiewaniu odpowiednich treści od tych budzących wątpliwości.
Podobny cel ma niedawne porozumienia zawarte przez koncern WPP oraz firmę technologiczną Open Slate. W ramach współpracy Open Slate przeszukuje za pomocą swojego systemu miliony treści na YouTube i wyznacza grupę ok. 850 tys. kanałów, których zawartość jest odpowiednia dla reklamodawców należących do portfolio WPP.
Dołącz do dyskusji: Omnicom wprowadza system dobierający odpowiednie filmy na YouTube do reklam marek
Nie ma to jak merytoryczny komentarz doświadczonego plannera :)))))))