SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zmalały wpływy i zysk Orange Polska. Ponad 400 tys. klientów Orange Love, negatywny wpływ darmowego roamingu w UE

W III kwartale br. Orange Polska zanotował spadek zysku netto o 24,3 procent rok do roku, niższe o 1,3 procent okazały się też przychody spółki. Operator nie ukrywa, że na słabnące wyniki finansowe znaczący wpływ miały zniesione w Unii Europejskiej opłaty roamingowe. - Przesył danych w roamingu na obszarze Unii Europejskiej w szczycie sezonu urlopowego wzrósł w porównaniu z ubiegłym rokiem ponad dwudziestokrotnie. Miało to naturalnie niekorzystny wpływ na nasze wyniki finansowe w trzecim kwartale - potwierdza Jean-François Fallacher, prezes zarządu Orange Polska.

W komunikacie Orange Polska podaje, że przychody w III kwartale br. wyniosły 2, 814 mld zł i zmniejszyły się o 37 mln zł, to znaczy o 1,3 proc. rok do roku.

Operator zaznacza, że po raz kolejny nastąpiła poprawa trendu w segmencie stacjonarnego internetu: przychody zwiększyły się o 6,8 proc. do czego przyczynił się sukces oferty Orange Love i rosnąca baza klientów. Na hurtowe usługi stacjonarne korzystny wpływ miały z kolei zwiększone przychody z terminacji połączeń roamingowych w sieci stacjonarnej.

Obniżyły się natomiast przychody z usług mobilnych, głównie wskutek wdrożenia nowych regulacji roamingowych, które wyeliminowały opłaty roamingowe dla osób podróżujących okresowo na terenie Unii Europejskiej (zgodnie z zasadą „roam like at home”).

- Klienci bardzo szybko przyzwyczaili się do darmowych usług roamingowych. Przesył danych w roamingu na obszarze Unii Europejskiej w szczycie sezonu urlopowego wzrósł w porównaniu z ubiegłym rokiem ponad dwudziestokrotnie – ujawnia Jean-François Fallacher, prezes zarządu Orange Polska. - Miało to naturalnie niekorzystny wpływ na nasze wyniki finansowe w trzecim kwartale. Pracujemy nad sposobami ograniczenia tych niekorzystnych skutków w przyszłości.

W raportowanym okresie zysk netto Orange Polska spadł o 24,3 proc., zaś od początku br. do końca września spadek ten zamknął się na poziomie 9,2 proc.

Jak podaje operator spadek wykazanego zysku EBITDA został niemal w całości zrównoważony przez niższą amortyzację. Niższa amortyzacja odzwierciedlała przede wszystkim wydłużenie okresu użyteczności niektórych składników majątku trwałego, co w III kwartale br. przełożyło się na wpływ w wysokości 35 mln zł.

W raportowanym kwartale liczba użytkowników usług komórkowych w Orange Polska wynosiła ponad 14,3 mln i była niższa rok do roku o 11,7 proc..

O 7,9 proc. wzrosła grupa użytkowników Orange Polska płacących abonament, natomiast o 35,8 proc. zmalał odsetek osób korzystających z usług pre-paid. Operator wyjaśnia, że na ten ostatni wskaźnik wpływ miały regulacje prawne wymagające od użytkowników rejestracji kart pre-paid.

400 tys. klientów Orange Love

Z kolei liczba użytkowników oferty konwergentnej Orange Love (telewizja, internet i telefon), wprowadzonej w lutym br., przekroczyła 400 tys.

W oparciu o analizę wyników finansowych za 9 miesięcy zakończonych 30 września br. oraz perspektywy IV kwartału zarząd Orange Polska podwyższył prognozę skorygowanej EBITDA na 2017 r. do około 3,0 mld zł. Wcześniej prognozowano, że w 2017 r. skorygowana EBITDA będzie się zawierać w przedziale 2,8-3,0 mld zł.

Korzystniejsza prognoza skorygowanej EBITDA wynika głównie ze zmiany strategii komercyjnej w kierunku większej koncentracji na wartości przy pozyskiwaniu i utrzymaniu klientów. Zdaniem operatora to podejście przekłada się na znacznie niższe subsydia do telefonów, wyższy udział umów bez telefonu oraz optymalizację struktury kanałów dystrybucji. Wszystkie te czynniki korzystnie wpływają na wysokość kosztów sprzedaży.

Dołącz do dyskusji: Zmalały wpływy i zysk Orange Polska. Ponad 400 tys. klientów Orange Love, negatywny wpływ darmowego roamingu w UE

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janusz
Ewidentnie tracą rynek a prezez tłumaczy roamingiem. Weźcie odwołajcie tego kłamczuszka :) Tu trzeba dobrej oferty, dobrego marketingu online, bo tu się finalnie pozyskuje klienta. Stratego performance, ale orange ze swoim przepalaniem budżetu według zaleceń nieefektywnych domów mediowych nie ma szans się podnieść.
0 0
odpowiedź
User
Nuria Rial
Jest niezłe porównanie - orange love i smart dom z Plusa - w smart dom jest ponad milion klientów, czyli że jednak plusa rozwiązanie znacznie atrakcyjniejsze dla konsumenta.
0 0
odpowiedź
User
Kiko
Teraz przeniosłem się do Aero2 i wziąłęm te 30 gb za 30 zł. Podejrzewam że coraz wiecej ludzi przenosi się do mniejszych operatorów i to dlatego,a nie że roaming.
0 0
odpowiedź