SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Partner of Promotion z największymi wpływami i fee income, dalej MSLGroup, Grayling i Walk (TOP20 agencji PR)

W ub.r. Partner of Promotion zanotowała najwyższe przychody ze sprzedaży i honoraria fee income wśród agencji public relations, zatrudniała też najwięcej konsultantów. Pod względem przychodów kolejne miejsca zajęły Walk i MSLGroup, a pod względem fee income - MSLGroup i Grayling Poland.

Partner of Promotion osiągnęła w ub.r. 37,3 mln zł przychodów ze sprzedaży usług i 19,1 mln honorariów określanych jako fee income (to różnica między przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów).

MSLGrup miała 27,4 mln przychodów i 12,4 mln fee income, Walk - 22,1 mln zł przychodów i 6,5 mln zł fee income, a Grayling Poland - 11,2 mln zł przychodów i 7,8 mln zł fee income.

Związek Firm Public Relations, który zebrał te wyniki (od 22 swoich agencji członkowskich i jednej spoza), podaje, że łączna wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 189 mln zł, a honorariów fee income - ponad 100 mln zł. Pracowało na to w sumie ponad 640 konsultantów, co daje w przeliczeniu na jednego 156 tys. zł rocznego fee income.

Partner of Promotion jest także liderem pod względem zatrudnienia - w ub.r. agencja na etatach zatrudniała 55 osób, a współpracowało z nią 25. MSLGroup miała 44 etatowych pracowników i 30 współpracowników. W RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants były tylko 3 osoby zatrudnione na etatach i 14 współpracowników, a w Walk - 18 etatowych pracowników i 29 współpracowników.

Ranking agencji PR wg fee income w 2014 roku

LP.

Agencja

Fee income w 2014 r., w mln zł

Średnioroczna liczba osób zatrudnionych na umowę o pracę w 2014 r.

Średnioroczna liczba konsultantów zaangażowanych w ramach innych form współpracy w 2014 r.

Główni klienci w 2014 r.

1

Partner of Promotion

19.1

55

25

Procter & Gamble, UPEMI, KRD, Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Pracy

2

MSLGroup

12.4

44

30

Emirates, Lockheed Martin, LG Electronics, Pernod Ricard, RWE

3

Grayling Poland

7.8

34

5

Kapsch, GE, Mars/Wrigley, BMS, Sony

4

Hill+Knowlton Strategies

6.7

25

10

Microsoft, Facebook, Boeing, Globe Trade Centre, CI Games

5

Walk

6.5

18

29

Nikon, Grupa Adamed, Skandia, T-Mobile, PZU

6

24/7Communication

5.7

25

17

McDonald’s, LOTTE Wedel, GSK, Procter & Gamble, Żywiec

7

Grupa On Board

5.7

31

10

Celon Pharma, TESCO (Polska), Coca-Cola, Diageo Polska, Biogen Poland

8

Martis Consulting

5.3

18.8

13

Grupa LOTOS SA, Jastrzębska Spółka Węglowa SA, KGHM SA, Boryszew SA, Strabag Sp. z o.o.

9

Multi Communications

4.7

20

10.5

ING Życie, Reckitt Benckiser, DB Schenker, Volskwagen Bank Polska, Elektrolux

10

RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants

4.4

3

14

Coca –Cola Services, Mondelez, Europe Services, Signity S.A., Getin Noble Bank S.A, GSK Services Sp. z o.o.

11

Lighthouse Consultants

4.2

11

10

PKN Orlen, PGE EJ, Fortum, Getin Bank, Dr. Oetker,

12

Solski Burson-Marsteller

4.1

14

7

Airbus, Lufthansa, Colgate Palmolive, Raytheon, Grycan

13

Headlines Porter Novelli

3.7

14

5

MasterCard Europe, Ministerstwo Gospodarki, Janssen-Cilag, Mead Johnson Nutrition, EPAM

14

NBS Communications

2.6

5

6

Orange Group, Goldman Sachs, Goodman, BEST, Michelin Polska

15

Imago Public Relations

2.5

12

4

Staleexport Autostrady, Grupa Tauron Polska Energia, Motoprofil, Grupa PTWP, Miasto Katowice

16

TBT i Wspólnicy

2.5

8

5

dane poufne

17

Genesis PR

2.1

9

7

InPost/Integer.pl, BRW, Grupa Selena, Metrostav, ROBYG

18

ITBC Communication

1.7

11

4

Europejski Fundusz Rozwoju, Rank Progress S.A., Qmak S.A., Brother Polska Sp. z o.o., Veeam Softwere

19

Planet PR

1.4

7

7

Axis Communications, ZT Bielmar, Centrum Medyczne Zdrowie, Mars Society Polska, Maxell

20

Linkleaders

0.2

14

10

ABSL, Infosys, Shell, Skanska, Xerox

- Ranking fee income zdecydowanie lepiej oddaje faktyczną pozycję agencji PR na rynku niż zestawienie wg przychodów ze sprzedaży. Ten ranking prezentuje realny charakter usług PR, których zasadniczą wartością jest praca konsultantów polegająca na doradztwie komunikacyjnym w obszarach istotnych dla właściwego zarządzania reputacją firmy oraz prowadzenia dialogu z otoczeniem - komentuje Norbert Ofmański, prezes Związku Firm Public Relations.

Zestawienie firm PR wg przychodów netto ze sprzedaży usług w 2014 roku

LP.

Agencja

Przychody netto ze sprzedaży usług w 2014 r., w mln zł

Średnioroczna liczba osób zatrudnionych na umowę o pracę w 2014 r.

Średnioroczna liczba konsultantów zaangażowanych w ramach innych umów w 2014 r.

Główni klienci w 2014 roku

1

Partner of Promotion

37.3

55

25

Procter & Gamble, UPEMI, KRD, Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Pracy

2

Walk

22.1

18

29

Nikon, Grupan Adamed, Skandia, T-Mobile, PZU

3

MSLGroup

17.4

44

30

Emirates, Lockheed Martin, LG Electronics, Pernod Ricard, RWE

4

Havas PR Warsaw

14.3

43

7

Samsung Electronics Polska, Orange Polska, Grupa EENERGA S.A. Google Poland, 3M Poland

5

24/7Communication

13.4

25

17

McDonald’s, LOTTE Wedel, GSK, Proctler & Gamble, Żywiec

6

Multi Communications

12.4

20

10.5

ING Życie, Reckitt Benckiser, DB Schenker, Volskwagen Bank Polska, Elektrolux

7

Grayling Poland

11.2

34

5

Kapsch, GE, Mars/Wrigley, BMS, Sony

8

Grupa On Board

10.8

31

10

Celon Pharma, TESCO (Polska), Coca – Cola, Diageo Polska, Biogen Poland

9

Hill+Knowlton Strategies

9.0

25

10

Microsoft, Facebook, Boeing, Globe Trade Centre,  CI Games

10

Headlines Porter Novelli

8.0

14

5

MasterCard Europe, Ministerstwo Gospodarki, Janssen-Cilag, Mead Johnson Nutrition, EPAM

11

Fleishman-Hillard

6.6

15

10

T.K. Maxx, 1&1, Energa, Aegon, Gaspol

12

Lighthouse Consultants

6.5

11

10

PKN Orlen, PGE EJ, Fortum, Getin Bank, Dr. Oetker,

13

Solski Burson-Marsteller

5.3

14

7

Airbus, Lufthansa, Colgate Palmolive, Raytheon, Grycan

14

RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants

5.1

3

14

Coca-Cola Services, Mondelez, Europe Services, Signity, Getin Noble Bank, GSK Services

15

Primum PR

4.1

10

10

Roche Polska, Alcatel Lucent, Bauer Publishing, VAN Graaf, Komisja Europejska

16

Imago Public Relations

4.0

12

4

Staleexport Autostrady S.A., Grupa Tauron Polska Energia, Motoprofil Sp. z o.o., Grupa PTWP S.A., Miasto Katowice

17

Planet PR

2.9

7

7

Axis Communications, ZT Bielmar, Centrum Medyczne Zdrowie, Mars Society Polska, Maxell

18

Smart Media

2.8

2

4

Dom Development S.A., Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin, Contino Wind Group, Kancelaria Prawniczo-Brokerska Adversum, SP Invest

Dołącz do dyskusji: Partner of Promotion z największymi wpływami i fee income, dalej MSLGroup, Grayling i Walk (TOP20 agencji PR)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl