Pinger.pl najpopularniejszym serwisem mikroblogowym w Polsce
W czerwcu serwisy mikroblogowe odwiedziło prawie 1,2 mln polskich internautów, czyli trzy razy więcej niż rok wcześniej - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Najpopularniejszą witryną tego typu jest Pinger.pl.
W czerwcu bieżącego roku zasięg serwisów mikroblogowych przekroczył wśród polskich internautów 7 proc. - pokazuje badanie Megapanel PBI/Gemius. Oznacza to ponadtrzykrotny wzrost w porównaniu z czerwcem 2008 roku. - Coraz więcej osób chce na bieżąco dzielić się swoimi przemyśleniami ze znajomymi, łącząc się z internetem za pomocą urządzeń mobilnych - uzasadnia Krzysztof Chomicki, kierownik zespołu badań ilościowych w Gemius SA.
Najpopularniejszym serwisem mikroblogowym w Polsce jest należący do o2.pl Pinger.pl, który odwiedziło w czerwcu 670 tys. real users, przebywając średnio przez ponad 22 minuty. Na drugim miejscu w rankingu uplasował się kontrolowany przez GG Network blip.pl (330 tys. real users), a na trzecim - najpopularniejszy na świecie Twitter (245 tys. real users).
Z serwisów mikroblogowych częściej korzystają mężczyźni, którzy również spędzają na nich więcej czasu niż kobiety. Wskaźnik affinity index pokazuje, że najczęściej te witryny odwiedzają internauci w wieku 15-24 lat, a najrzadziej osoby powyżej 55. roku życia. Aż 84,65 proc. użytkowników serwisów mikroblogowych korzysta z sieci codziennie lub prawie codziennie, podczas gdy wśród wszystkich internautów ten odsetek wyniósł w czerwcu 71,83 proc.
Z serwisów mikroblogowych naczęściej korzystają użytkownicy
sieci komórkowych Sami Swoi, POP i Heyah.
Dołącz do dyskusji: Pinger.pl najpopularniejszym serwisem mikroblogowym w Polsce