Pisma dla mężczyzn tracą czytelników. „Playboy” najbardziej na minusie
W maju 2015 roku wszystkie pisma dla mężczyzn zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Playboy”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w maju 2015 roku wyniosła 45 132 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 10,68 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 10,84 proc. W efekcie dało mu to wynik sprzedażowy na poziomie 33 527 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,51 proc. do 25 713 egz.
Na czwartym miejscu sklasyfikowane zostało „Logo” (Agora). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 4,66 proc. do 23 237 egz.
Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w maju br. poszedł do góry o 9,96 proc. do poziomu 24 022 egz.
Wirtualnemedia.pl | maj | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 240 | 45 132 | 45 132 | 98 470 | 50 529 | 50 529 |
Playboy | 70 000 | 33 527 | 33 527 | 69 340 | 37 605 | 37 605 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 60 000 | 25 713 | 25 713 | 60 001 | 27 801 | 27 801 |
Logo | 58 093 | 25 645 | 23 237 | 60 810 | 26 416 | 24 372 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 44 996 | 25 780 | 24 022 | 45 996 | 24 006 | 21 846 |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem - o 4,44 proc. - pochwalić się mogło „Logo”. Z kolei najbardziej stracił „Men’s Health” - było to 24,65 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | maj | kwiecień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 240 | 45 132 | 45 132 | 98 420 | 59 896 | 59 896 |
Playboy | 70 000 | 33 527 | 33 527 | 70 000 | 38 378 | 38 378 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 60 000 | 25 713 | 25 713 | 60 000 | 25 523 | 25 523 |
Logo | 58 093 | 25 645 | 23 237 | 58 000 | 24 541 | 22 250 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 44 996 | 25 780 | 24 022 | 64 992 | 26 305 | 24 164 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Pisma dla mężczyzn tracą czytelników. „Playboy” najbardziej na minusie