„Playboy” stracił najwięcej wśród pism męskich w I kwartale 2015. Tylko „Logo” na plusie
W I kwartale 2015 roku prawie wszystkie pisma dla mężczyzn zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił „Playboy”, a wzrost odnotowało tylko „Logo”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w I kwartale 2015 roku wyniosła 54 350 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 12,89 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował spadek wynoszący 19,23 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 36 522 egz. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Na podium uplasowało się jeszcze „Logo” (Agora), które rok wcześniej było czwarte. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 1,66 proc. do 26 846 egz. - to z kolei był jedyny wzrost w rankingu.
Zaś na czwarte miejsce spadł miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 13,27 proc. do 26 280 egz.
Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w I kwartale br. zmniejszył się o 6,91 proc. do poziomu 28 101 egz.
I kwartał | ||||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 130 | 54 350 | 54 350 | 98 350 | 62 394 | 62 394 |
Playboy | 70 000 | 36 522 | 36 522 | 80 000 | 45 217 | 45 217 |
Logo | 62 567 | 28 835 | 26 846 | 57 333 | 28 126 | 26 408 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 60 000 | 26 627 | 26 280 | 63 333 | 30 318 | 30 302 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 51 612 | 30 503 | 28 101 | 54 128 | 32 675 | 30 187 |
W marcu 2015 roku liderem wśród pism męskich również był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2014 roku zmniejszyła się o 3,26 proc. do 56 094 egz.
Drugie miejsce zajął „Playboy” (35 275 egz.; spadek o 4,48 proc.), a na podium znalazło się jeszcze „Logo” (26 388 egz.; wzrost o 13,89 proc. jedyny w zestawieniu).
Natomiast największy spadek odnotowało tutaj „CKM” - było to 15,01 proc. do 24 980 egz.
Wirtualnemedia.pl | marzec | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 000 | 56 094 | 56 094 | 98 520 | 57 986 | 57 986 |
Playboy | 70 000 | 35 275 | 35 275 | 70 000 | 36 929 | 36 929 |
Logo | 58 000 | 28 354 | 26 388 | 57 100 | 24 956 | 23 169 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 60 000 | 25 980 | 24 980 | 60 000 | 29 390 | 29 390 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 70 369 | 35 643 | 33 495 | 58 001 | 33 493 | 31 344 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Playboy” stracił najwięcej wśród pism męskich w I kwartale 2015. Tylko „Logo” na plusie