SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Po masakrze w Paryżu „Fakt” i „Super Express” z okładkami o życiu prywatnym Tuska i Marcinkiewicza

W czwartek większość europejskich dzienników, także tabloidów, zamieściło na okładkach zdjęcia ze środowego ataku terrorystycznego na redakcję satyrycznego tygodnika „Charlie Hebdo” w Paryżu. Za to pierwsze strony „Faktu” i „Super Expressu” są poświęcone prywatnym sprawom Kazimierza Marcinkiewicza i Donalda Tuska.

Zestawienie okładek europejskich tabloidów przygotował satyryczny profil Faktoid działający na Facebooku i Twitterze. Tematowi ataku na „Charlie Hebdo” okładkę poświęciły tytuły takie jak: brytyjskie „Daily Mail”, „Daily Express”, „Daily Mail”, niemiecki „Bild”, norweski „Verdens Gang”, turecki „Hürriyet” czy amerykański „New York Post”.


Za to redaktorzy polskich tabloidów „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) i „Super Expressu” (Murator) nie zdecydowali się umieścić na okładkach fotografii przedstawiających atak na redakcję ani solidarność Francuzów z rodzinami zabitych. Głównymi tematami czwartkowych wydań tych dzienników, promowanymi na pierwszych stronach, są rozmowa z Izabelą Marcinkiewicz, żoną byłego premiera, oraz apartament Donalda Tuska w Brukseli.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki

- Isabel mówiąca, że Kazik kopnął ją w d... lepiej się sprzeda niż „Charlie Hebdo”. Przecież misji tu brak, tylko $ - napisał Piotr Mieśnik, wydawca w Gazeta.pl, który przez 7 lat pracował w redakcji „Faktu”. - Strach się źle sprzedaje? - dopytywał Adam Ozga, reporter TOK FM. - Sprzedaje, jeśli blisko. Ten jest jeszcze daleko. Poza tym target w TV mógł zobaczyć. A Isabel ma „efekt WOW” - tłumaczył Mieśnik i dodał, że „temat ekskluzywny” w tabloidzie zazwyczaj lepiej się sprzedaje niż newsówka.

Na pytanie Adama Ozgi, jak wyjaśnić temat na okładkach polskich tabloidów dzień po ataku terrorystycznym w Paryżu, redaktor naczelny Grupy Super Expressu Sławomir Jastrzębowski odpowiedział krótko: „Moim doświadczeniem mądrością i intuicją”. - Gdybym robił gazetę pod dyktando ignorantów, to byłbym na kuroniówce - tłumaczył dziennikarzowi Szymonowi Jadczakowi.


Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Faktu” w październiku br. wyniosła 323 216 egz., natomiast „Super Express” sprzedawał się w ilości 159 516 egz. (zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich).

Dołącz do dyskusji: Po masakrze w Paryżu „Fakt” i „Super Express” z okładkami o życiu prywatnym Tuska i Marcinkiewicza

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jadek
satyryczny profil Faktoid:)))??? taki sam "satyryczny" jak te lewackie pierdy w paryżu... a to nie czasem agorowi ludzie pod ochroną specjalisty od palenia w tv próbują dogryźć konkurencji, która wycina ich z rynku?
0 0
odpowiedź
User
nie przesadzajmy - wolnosc slowa to wolnosc slowa
czy wszystkie media maja dac na pierwsza strone zamach terrororystow w Paryzu? nie maja teraz wyboru? a czy francuska prasa pisze o tysiacach zabitych w Donbasie? dziesiatkach zabitych w Syrii w kazdym dniu? - mordercow trzeba zlapac i osadzic, ale czy polskie tabloidy musza rzeczywiscie o tym pisac na pierwszej stronie? Paryz nie rozni sie od Doniecka czy Damaszku.
0 0
odpowiedź
User
hehe
Wbijcie sobie do głowy, że wszelkie badania pokazują, że Polaków nie obchodzą wydarzenia na świecie. Zobaczcie ile artykułów o gwiazdach hollywoodzkch jest w np. niemieckiej Gali, a ile w polskiej... Fakt świadomie ograniczył newsy celebryckie ze świata do wąskiego paska, bo wszystkie badania wychodziły, że tylko polskie gwiazdy wzbudzają emocje... Dlaczego? Bo Madonna i tak ma miliony, a miliony Kożuchowskiej bardziej wkurzają, bo Kożuchowską to tak naprawdę ja mogłabym być hehe takie nie widomo co z osiedla w Toruniu hehe Serio,tak Polacy myślą!!! Widać na politykę i tragedie też to się rozszerza...
0 0
odpowiedź