Po stracie 120 mln dolarów Condé Nast chce sprzedać magazyny „Brides”, „Golf Digest” i „W”
W 2017 roku wydawnictwo Condé Nast zanotowało stratę na poziomie 120 mln dolarów. Aby ograniczyć koszty związane z wydawaniem tradycyjnej prasy firma planuje sprzedaż magazynów „Brides”, „Golf Digest” i „W”. Sztandarowe tytuły Condé Nast - „Vogue”, „Vanity Fair” oraz „New Yorker” pozostają w portfolio wydawcy.
Informacje na temat słabej kondycji finansowej Condé Nast oraz oszczędności planowanych przez wydawnictwo dostarczył dziennik „The New York Times” opierając się na rozmowach z obecnymi i byłymi pracownikami firmy.
Według niepotwierdzonych oficjalnie przez Condé Nast doniesień koncern zanotował w 2017 r. stratę na poziomie 120 mln dol. Taki niekorzystny wynik finansowy jest spowodowany spadkiem sprzedaży drukowanych tytułów wydawcy, który obecnie regularnie wydaje 14 różnych magazynów. Strat w tym segmencie nie są w stanie zrównoważyć przychody pochodzące z internetu.
Według „NYT” niedawno w Condé Nast zakończyła się kontrola, którą wydawca zlecił firmie doradczej Boston Consulting Group. Jednym z wniosków sformułowanych przez ekspertów jest sprzedaż części tytułów wydawcy, co pozwoli na obniżenie kosztów i ograniczenie strat w przyszłości.
W związku z tym kierujący Condé Nast Robert A. Sauerberg Jr. wspólnie z zarządem podjął decyzję o wystawieniu na sprzedaż trzech magazynów: „Brides”, „Golf Digest” i „W”. Na razie nie wiadomo jakiej ceny oczekuje wydawca, ani też kto ma zająć się poszukiwaniem ewentualnych kupców.
Sprzedaż nie zagraża na razie sztandarowym i najbardziej cenionym na rynku tytułom wydawcy - „Vogue”, „Vanity Fair” oraz „New Yorkerowi”. „NYT” przypomina, że w przeszłości ratując swoje finanse Condé Nast zrezygnował z wydawania drukowanych wersji „Details” „Self” i „Teen Vogue”, zwolnił także w ub.r. ponad 80 pracowników wydawnictwa, co jednak nie powstrzymało strat.
Sprzedaż 3 tytułów nie jest jedynym sposobem Condé Nast na oszczędności. Wydawca zamierza też wynająć 6 z zajmowanych obecnie 23 pięter w budynku 1 World Trade Center w Nowym Jorku, w którym mieści się siedziba firmy.
Dołącz do dyskusji: Po stracie 120 mln dolarów Condé Nast chce sprzedać magazyny „Brides”, „Golf Digest” i „W”