Poczta e-mail coraz popularniejsza na urządzeniach mobilnych
Wraz ze wzrostem popularności smartfonów i innych mobilnych urządzeń umożliwiajacych korzystanie z internetu, rośnie także poziom korzystania z mobilnej poczty e-mail. Na jej rzecz rynkowy udział tracą serwisy webmail i aplikacje desktopowe.
Z analizy przeprowadzonej przez firmę Return Path wynika, że najpopularniejszą formą korzystania z poczty e-mail pozostają serwisy webmail, za pomocą których przeglądanych jest 44 proc. wiadomości.
Na drugim miejscu są klienci desktopowi (33 proc.), a na trzecim usługi mobilne. Obecnie 23 proc. e-maili wyświetlanych jest na urządzeniach mobilnych.
Z raportu Return Path, który obejmuje okres od kwietnia do września bieżącego roku, wynika że liczba wyświetleń e-maili na urządzeniach mobilnych wzrosła o 34 proc. w porównaniu z poprzednim badaniem, które przeprowadzono między październikiem 2010 a marcem 2011 roku. tymczasem w przypadku serwisów webmail i aplikacji desktopowych odnotowano spadki odpowiednio o 11 i 9,5 proc.
Duży wpływ na to w jaki sposób konsumenci sprawdzają pocztę e-mail ma pora dnia i dzień tygodnia. Klienci desktopowi najczęściej są wykorzystywani w dni powszednie, podczas gdy usługi mobilne notują wzrost w weekendy, a najrzadziej są używane w poniedziałki.
To gdzie są przeglądane e-maile, zależy także od branży z której pochodzą. Użytkownicy częściej na urządzeniach mobilnych czytają wiadomości o treści rozrywkowej, związane z portalami społecznościowymi oraz od firm wydawniczych, podczas gdy e-maile od producentów oprogramowania wolą przeglądać za pomocą aplikacji desktopowych lub serwisów webmail.
Dołącz do dyskusji: Poczta e-mail coraz popularniejsza na urządzeniach mobilnych