Point Group kupiła spółki Media Works i BMS łącznie za 13,2 mln zł
Platforma Mediowa Point Group (PMPG) kupiła 100% udziałów spółki reklamy zewnętrznej Media Works za 8 mln zł oraz 100% udziałów brokera reklamy internetowej BMS za 5,2 mln zł.
"Zapłata za akcje nastąpi akcjami serii E spółki PMPG SA w liczbie 3 200 000 akcji o wartość 2,5 zł każda, co stanowi łącznie kwotę 8 mln zł. Zapłata nastąpi poprzez potrącenia wierzytelności z tytułu złożenia zapisów na akcji serii E przez akcjonariuszy Media Works SA" - podano w komunikacie.
Obrót tymi akcjami, będzie podlegał ograniczeniu zgodnie z warunkami umowy i uzależniony jest od realizacji prognozowanych wyników grupy Media Works w latach 2008 i 2009.
"W sytuacji nie zrealizowania do końca 2010 roku, opisanego poniżej planowanego wyniku, strony umowy ustaliły, iż kupujący jest uprawniony do żądania zapłaty kary umownej solidarnie przez wszystkich akcjonariuszy umowy na rzecz kupującego. Zapłata kary umownej nastąpi w formie zwrotu w wysokości 50% otrzymanych akcji" - czytamy dalej.
W przypadku BMS, zapłata za udziały nastąpi gotówką pochodzącą ze środków własnych w kwocie 3,95 mln zł oraz 520.000 akcji serii E spółki PMPG o łącznej wartości 1,3 mln zł. "Zapłata kwoty 1,3 mln zł z odroczonym terminem płatności nastąpi poprzez złożenie przez wspólników BMS zapisów na ww. liczbę akcji serii E PMPG SA" - podano w komunikacie.
O podpisaniu listu intencyjnego w sprawie przejęcia Media Works Point Group informowała w końcu kwietnia. Spółka miała wyłączność na negocjacje w tej sprawie do 30 czerwca br..
Media Works to firma reklamy zewnętrznej, do której należą spółki Watch Out Door Sp. z o.o. i Flaming Advertising Polska Sp. z o.o. Watch Out Door Sp. z o.o. zarządza siecią billboardów w prestiżowych lokalizacjach - m. in. na polach golfowych, oraz pozyskuje powierzchnie reklamowe - siatki wielkoformatowe. Flaming Advertising Polska Sp. z o.o. działa jako broker reklamy zewnętrznej w ramach Media Works.
W roku 2007 Grupa Media Works zrealizowała 5,75 mln zł przychodów, a jej zysk netto osiągnął poziom 1,58 mln zł. Tegoroczne przychody spółka szacuje na 19,74 mln zł, a zysk netto na 3,66 mln zł. Do klientów Media Works należy szereg powszechnie znanych firm z sektora Auto-Moto oraz FMCG.
BMS to z broker reklamy internetowej, działający również na rynku nowych technologii, m.in. bluetooth marketingu i marketingu mobilnego.
Na początku marca Point Group podało, że prognozuje wzrost skonsolidowanego zysku brutto do 8,86 mln zł w 2008 roku i 30,20 mln zł w 2009 roku wobec 5,26 mln zł w ub. roku. Przychody mają w tym okresie zwiększyć się odpowiednio do 76,95 mln zł i 116,37 mln zł z 45,30 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Point Group kupiła spółki Media Works i BMS łącznie za 13,2 mln zł