Polki.pl, Kafeteria.pl i Wizaz.pl na czele serwisów kobiecych, WP.pl i Onet z najpopularniejszymi sekcjami (TOP 10)
Najpopularniejszymi serwisami dla kobiet są niezmiennie Polki.pl, Kafeteria.pl i Wizaz.pl, a w ostatnim roku duże spadki odwiedzalności zanotowały VUmag.pl i Papilot.pl, a duży wzrost - Kafeteria.tv. Wśród portali horyzontalnych najchętniej odwiedzane sekcje kobiece mają WP.pl i Onet.pl.
W czerwcu br. serwis Polki.pl (należący do Edipresse Polska) odwiedziło 3,37 mln użytkowników (czyli 13,5 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 21,95 mln odsłon (w tym 6,26 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niego średnio przez 3 minuty i 7 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Witryna jest liderem zasięgowym wśród serwisów kobiecych, wyprzedając Kafeterię.pl (Grupa Wirtualna Polska) o 577,5 tys. użytkowników i Wizaz.pl (Edipresse) o 1,13 mln. Przy czym to Wizaz.pl miał najwięcej odsłon (25,58 mln) i najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (12:02 minuty).
Ponad 20 mln odsłon zanotował jeszcze Styl.fm (Grupa Digital Avenue), a po kilkanaście mln - Kafeteria.pl, Papilot.pl i Styl.pl (ten ostatni należy do Grupy Interia.pl). Na Papilot.pl przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego wyniósł 10:10 minuty, na Styl.pl - 8:59 minuty.
W czołowej dziesiątce znalazły się dwie strony związane z tytułami prasowymi: Styl.pl prezentująca treści m.in. z magazynów kobiecych Wydawnictwa Bauer oraz Wysokieobcasy.pl, strona weekendowego dodatku „Gazety Wyborczej” (Agora).
TOP10 serwisów kobiecych w czerwcu 2015 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
polki.pl | 3 371 540 | 21 950 589 | 6 262 404 | 00:03:07 | 13,52% |
kafeteria.pl | 2 794 023 | 18 582 480 | 6 914 493 | 00:05:52 | 11,20% |
wizaz.pl | 2 236 403 | 25 581 463 | 5 955 227 | 00:12:02 | 8,97% |
kafeteria.tv | 1 524 444 | 4 576 681 | 773 448 | 00:05:14 | 6,11% |
styl.pl | 1 420 228 | 12 805 128 | 2 541 751 | 00:08:59 | 5,70% |
ofeminin.pl | 1 220 759 | 9 519 360 | 3 108 030 | 00:03:47 | 4,90% |
vumag.pl | 908 943 | 2 643 375 | 575 005 | 00:03:58 | 3,64% |
papilot.pl | 639 617 | 15 281 974 | 3 765 549 | 00:10:10 | 2,56% |
styl.fm | 545 920 | 21 166 609 | 5 428 832 | 00:05:15 | 2,19% |
wysokieobcasy.pl | 435 877 | 2 586 046 | 665 061 | 00:05:05 | 1,75% |
W skali roku Polki.pl zanotowały spadek zasięgu procentowego o 1,6 proc. - z 13,74 proc. do 13,52 proc. (mimo wzrostu liczby użytkowników, który jest mniej miarodajnym wskaźnikiem zmiany odwiedzalności, ponieważ od wyników z maja w Megapanelu podniesiono szacunki dotyczące łącznej liczby polskich internautów, więc większość serwisów osiągnęła z miesiąca na miesiąc wzrosty liczby użytkowników o kilkanaście proc.). Liczba odsłon witryny zmalała rok do roku o 1,21 mln (czyli 5,2 proc.).
Kafeteria.pl w porównaniu z czerwcem ub.r. straciła 12,1 proc. zasięgu i 482,7 tys. odsłon (2,5 proc. w dół), a Wizaz.pl - 20,6 proc. zasięgu i 5,36 mln odsłon (17,3 proc. w dół). Jeszcze większe spadki zanotowały VUmag.pl (Grupa Onet-RASP) i Papilot.pl. Pierwszy miał o 50,7 proc. mniejszy zasięg niż rok wcześniej i o 3,95 mln odsłon (czyli 59,9 proc.) mniej, a drugi - o 37,9 proc. zasięgu i 8,09 mln odsłon (34,6 proc.) mniej.
Duże wzrosty osiągnęły natomiast Kafeteria.tv (Grupa Wirtualna Polska) i Styl.pl. Zasięg pierwszej witryny zwiększył się o 69,2 proc., a liczba odsłon o 2,3 mln (czyli 101,4 proc.), a w przypadku drugiej wzrost zasięgu wyniósł 8,9 proc., a liczby odsłon - 10,29 mln (czyli 106,7 proc.).
Wśród portali horyzontalnych najwięcej użytkowników w swoich działach dla kobiet miały w czerwcu WP.pl i Onet.pl - po 2,27 mln. Sekcja kobieca tego pierwszego zanotowała ponad trzy razy więcej odsłon niż drugiego, natomiast w dziale drugiego przeciętny użytkownik spędził prawie dwa razy więcej czasu niż w dziale pierwszego.
Kobieta.fakt.pl przy nieco mniejszej (o 90,2 tys.) liczbie użytkowników od sekcji kobiecej Interii zanotowała ponad dwa razy więcej odsłon. Przy czym Kobieta.fakt.pl prezentuje wszystkie treści z portalu o gotowaniu, zdrowiu, urodzie i modzie, a w przypadku innych portali są one często udostępniane w osobnych sekcjach i serwisach.
TOP sekcji kobiecych portali w czerwcu 2015 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
wp.pl | 2 271 222 | 25 725 590 | 1 465 144 | 00:06:09 | 9,11% |
onet.pl | 2 270 496 | 7 820 787 | 582 462 | 00:10:10 | 9,10% |
interia.pl | 1 524 692 | 9 919 203 | 520 243 | 00:05:56 | 6,11% |
fakt.pl | 1 434 450 | 19 898 319 | 1 609 215 | 00:05:58 | 5,75% |
gazeta.pl | 662 494 | 4 962 668 | 873 298 | 00:03:57 | 2,66% |
Dział kobiecy WP.pl zanotował w ciągu roku spadek o 26,9 proc. zasięgu i 31,2 mln odsłon (54,8 proc. w dół), natomiast zasięg sekcji Onetu zwiększył się aż o 139,5 proc., a liczba odsłon - o 5,53 mln (czyli 242,2 proc.).
Spore spadki zasięgu zanotowały natomiast działy kobiece Interii i Gazeta.pl - pierwszy o 13,8 proc., a drugi o 24,8 proc.
Przed rokiem na Fakt.pl nie była jeszcze wydzielona sekcja dla kobiet.
Dołącz do dyskusji: Polki.pl, Kafeteria.pl i Wizaz.pl na czele serwisów kobiecych, WP.pl i Onet z najpopularniejszymi sekcjami (TOP 10)
.Ale na forum nie radze wchodzić. Niestety panuje powszechna opinia na temat użytkowniczek - która się sprawdza. Na forum siedzą długoletnie użytkowniczki, które doskonale się znają ( w większości) i albo zajmują się nabijaniem postów w watkach np "Dziękuję za... "Albo Obrabiają tyłki młodszym użytkowniczkom, które są zielone - a których posty którejś ze starych się nie spodoba :D i to jest najstraszniejsze ale prawdziwe moja przyjaciółkę dopadły pewne stare panny i szydziły z niej w wątku którym pisała to jeszcze śledziły co pisze w pozostałych tematach robiąc sobie z niej temat do rozmów. Doszła do takiego załamania (dodam że szukała tam pocieszenia po śmierci chłopaka) że zastanawia się o oskarżenie o stalking. Ponadto dostawała ostrzeżenia za rażące słownictwo - gdy reszta "oprawczyń" była bez skazy
Moderatorki są w to wciągnięte więc nie reagują, natomiast Admini jakby nie wiele mogą z tym zrobić albo udają że problemu nie ma. Wszystkie porządne i mądrzejsze dz się stamtąd już wyniosły - efekt jest wiadomy