Polsat na czele oglądalności, TVN24 najwyżej wśród kanałów tematycznych (top 150 stacji)
W lipcu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów najwyżej uplasował się Super Polsat. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2017 roku pierwsze miejsce zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem lipca 2016 roku spadł o 8,05 proc. i wyniósł 10,05 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Wiceliderem był TVN (jego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,55 proc. do 8,85 proc.), który jednak wyprzedził TVP1 (8,22 proc. udziału; w dół o 19,01 proc.).
Oczko niżej uplasowała się Dwójka (6,08 proc. udziału; do góry o 0,66 proc.).
Czołową piątkę uzupełnia TVN24, którego udział wyniósł 5,39 proc., po wzroście o 13,95 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.
Na 12. lokacie znalazła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,76 proc. (wzrost o 4,14 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 29,07 proc. do 1,11 proc.), muzycznych - Polo TV (- 4,12 proc. do 0,93 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 1,32 proc. do 0,75 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 11,90 proc. do 0,74 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 9,33 proc. do 0,68 proc.).
21. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w lipcu br. wyniósł 0,93 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w lipcu ub.r. to 0,42 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.
Od 54. do 70. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,29 proc. udziału w rynku), Zoom TV (też 0,29 proc.), Nowa TV (0,28 proc.) i WP (0,19 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem w lipcu br. był Polsat, którego udział wyniósł tutaj 11,49 proc., po spadku o 9,88 proc. Wynik drugiego TVN zmniejszył się o 3,06 proc. do 11,09 proc.
Trzecia była TVP2 (5,23 proc udziału; w dół o 1,88 proc.), która wyprzedziła TVP1 (4,98 proc., spadek o 28,14 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 11 proc. do 3,23 proc.).
Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (+ 2,62 proc. do 1,96 proc.), muzycznych - Polo TV (- 4,88 proc. do 1,56 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 4,55 proc. do 1,15 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 19,28 proc. do 0,99 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 20,20 proc. do 0,79 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 17,19 proc. do 0,53 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat na czele oglądalności, TVN24 najwyżej wśród kanałów tematycznych (top 150 stacji)
Potencjał spadków TVP2 wyhamował. Statystycznie nawet plus, choć latem różnie to wyglądało.
Polsat nową telewizją powszechną.
TVN zdecydowanie wie, jaki jest jego target. I się go trzyma. A może by czas go poszerzyć?
TVP1 tradycyjnie z wielkimi spadkami. Wśród młodych widzów olbrzymimi. Propozycje na jesień są zróżnicowane. Teleturnieje mogą przynieść widza.
Ale formaty typu: "tania telenowela historyczna kręcona na szybko", "program religijny dla młodych z tytułem jak dla starców", to prawie gwarancja ogladalności umiarkowanej.
Stacje informacyjne z dużymi plusami, co jest złą wiadomością. Oznacza, że żyjemy w czasach z chińskiego przekleństwa: "Obyś żył w ciekawych czasach".
Polsat News to najgorsza telewizja informacyjna. Brak ciekawych programów. Niemalże każdy program przegrywa z konkurencją z TVN24 i TVP INFO. Rekordy oglądalności PN nie przekraczają pewnej granicy, która u TVN24 i TVP INFO jest średnią. Programy o najwyższej oglądalności dochodzą do max 300 000 widzów, lecz to jest rzadkość. U konkurencji takie wyniki wzbudzają jedynie śmiech i politowanie. Słabi i niezbyt atrakcyjni wizualnie prezenterzy. Wyjątek stanowi jedynie Magda Kaliniak. Okropne wizualnie studio, w których realizowane są serwisy informacyjne i najważniejsze programy publicystyczne. Szkoda pieniędzy na utrzymywanie tego tworu. PN nigdy nie osiągnie wyników TVN24 i TVP INFO. Oglądalność PN będzie zawsze utrzymywać się na poziomie 1- 1,5%. PN powinien zlikwidować ten kanał a jedynie niech zostawią stronę internetową, jeśli chcą nadal informować ludzi o wydarzeniach z kraju i świata
w zasadzie do d.... te wyniki jak za każdym razem do kogo innego dzwonią