Polsat nowym liderem w DVB-T w listopadzie. Rośnie Telewizja Puls, najwięcej straciło TVP Info
Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w listopadzie br. został Polsat, który wyprzedził TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TVP ABC, a najwięcej straciło TVP Info.
W zeszłym miesiącu wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat, który awansował z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do listopada 2015 roku zwiększył się o 6,65 proc. i wyniósł 15,07 proc.
Na drugą lokatę spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 14,06 proc., po spadku o 11,07 proc.
Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 2,22 proc. i wyniósł 10,59 proc.
Oczko niżej znalazł się TVN, którego udział wzrósł o 0,30 proc. do 10,12 proc.
W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału zmalał najbardziej w zestawieniu - o 22,55 proc. do 5,70 proc.
Szóste miejsce zajął kanał TV4 (do góry o 7,69 proc. do 5,04 proc.).
Wysoko uplasowały się oba kanały Telewizji Puls. TV Puls był siódmy, a jego udział w rynku zwiększył się o 2,86 proc. do 4,67 proc. Z kolei dwa oczka niżej znalazł się siostrzany Puls 2 - stacja ta zwiększyła swój udział o 6,25 proc. do 3,91 proc.
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 68,71 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 15. na 12. pozycję. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 2,75 proc.
TOP 22 | DVB-T 4+ | Dynamika | ||
listopad | ||||
Poz. | Stacja | 2016 | 2015 | W proc. |
1 | Polsat | 15,07% | 14,13% | 6,65% |
2 | TVP1 | 14,06% | 15,81% | -11,07% |
3 | TVP2 | 10,59% | 10,36% | 2,22% |
4 | TVN | 10,12% | 10,09% | 0,30% |
5 | TVP INFO | 5,70% | 7,36% | -22,55% |
6 | TV4 | 5,04% | 4,68% | 7,69% |
7 | TV PULS | 4,67% | 4,54% | 2,86% |
8 | TVN7 | 4,13% | 3,91% | 5,63% |
9 | Puls 2 | 3,91% | 3,68% | 6,25% |
10 | TV6 | 3,08% | 3,04% | 1,32% |
11 | TTV | 2,94% | 3,04% | -3,29% |
12 | TVP ABC | 2,75% | 1,63% | 68,71% |
13 | TVP3 | 1,91% | 1,98% | -3,54% |
14 | Stopklatka | 1,91% | 1,91% | 0,00% |
15 | ATM Rozrywka | 1,81% | 1,53% | 18,30% |
16 | Fokus TV | 1,72% | 1,54% | 11,69% |
17 | TVP Rozrywka | 1,66% | 1,71% | -2,92% |
18 | Polo TV | 1,50% | 1,57% | -4,46% |
19 | TVP Historia | 1,06% | 1,17% | -9,40% |
20 | 8TV | 0,75% | - | - |
21 | Polsat Sport News | 0,69% | 0,68% | 1,47% |
22 | TVP Kultura | 0,64% | 0,73% | -12,33% |
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w listopadzie 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T też znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,01 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 4,16 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 5,39 proc. do 12,72 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP2 (8,57 proc., wzrost o 3,38 proc.), która wyprzedziła TVP1 (8,38 proc.; w dół o 13,43 proc.).
Najchętniej oglądaną stacją tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” pozostaje TV Puls (6,07 proc.; wzrost udziału o 1 proc.).
W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł kanał TVP ABC, którego udział poszedł do góry o 79,03 proc. do 3,33 proc. Najwięcej w tym ujęciu też straciło TVP Info - było to 46,37 proc. do 1,92 proc. udziału.
TOP 22 | DVB-T 16-49 | Dynamika | ||
listopad | ||||
Poz. | Stacja | 2016 | 2015 | W proc. |
1 | Polsat | 17,01% | 16,33% | 4,16% |
2 | TVN | 12,72% | 12,07% | 5,39% |
3 | TVP2 | 8,57% | 8,29% | 3,38% |
4 | TVP1 | 8,38% | 9,68% | -13,43% |
5 | TV PULS | 6,07% | 6,01% | 1,00% |
6 | TV4 | 5,73% | 5,74% | -0,17% |
7 | Puls 2 | 4,69% | 4,80% | -2,29% |
8 | TVN7 | 4,55% | 4,85% | -6,19% |
9 | TV6 | 3,63% | 4,07% | -10,81% |
10 | TTV | 3,57% | 3,77% | -5,31% |
11 | TVP ABC | 3,33% | 1,86% | 79,03% |
12 | Polo TV | 2,53% | 2,62% | -3,44% |
13 | Stopklatka | 2,34% | 2,27% | 3,08% |
14 | ATM Rozrywka | 2,27% | 2,02% | 12,38% |
15 | Fokus TV | 1,92% | 1,84% | 4,35% |
15 | TVP INFO | 1,92% | 3,58% | -46,37% |
17 | TVP Rozrywka | 1,46% | 1,74% | -16,09% |
18 | 8TV | 1,37% | - | - |
19 | TVP3 | 1,17% | 1,08% | 8,33% |
20 | TVP Historia | 0,89% | 1,20% | -25,83% |
21 | Polsat Sport News | 0,65% | 0,63% | 3,17% |
22 | TVP Kultura | 0,56% | 0,67% | -16,42% |
Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.
Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem w DVB-T w listopadzie. Rośnie Telewizja Puls, najwięcej straciło TVP Info
Ale przecież lewacy nie są w stanie zrozumieć, że słupki oglądalności nie są wyznacznikiem jakości. Nie są w stanie zrozumieć i pogodzić się z tym, iż rzeczy wartościowe z reguły są mniej popularne od tandety, a TVP Info do końca 2015 roku było właśnie tandetą. :)
TVP Info może straciło na oglądalności, ale za to bardzo zyskało na poziomie merytotycznym. I to jest w telewizji publicznej najważniejsze :!: W przeciwieństwie do stacji komercyjnych, tu liczy się poziom programu, a nie ilość widzów.