Polsat wiosną bez programu śniadaniowego
Polsat wiosną nie wprowadzi na antenę planowanego wcześniej programu śniadaniowego - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.
Wprowadzenie do Polsatu telewizji śniadaniowej było pomysłem Edwarda Miszczaka, od stycznia br. wiceprezesa i dyrektora programowego Telewizji Polsat. O tym, że są takie plany informowaliśmy już w listopadzie ub.r
W sierpniu br. Miszczak w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przyznał, że trwają prace nad programem śniadaniowym. - Mam nadzieję, że projekt, którego podejmiemy się w przyszłym roku, zakończy się sukcesem - mówi Miszczak. Nieoficjalnie wiadomo, że w przeszłości Polsat podejmował próby wprowadzenia do ramówki morning show, ale nie zakończyły się sukcesem.
Polsat pracuje nad wiosenną ofertę programową
Telewizja Polsat finalizuje prace nad wiosenną ramówką. Znajdzie się w niej m.in. 20., jubileuszowa edycja show „Twoja twarz brzmi znajomo”, nowa edycja “Ninja Warrior Polska”, nowy sezon „Przyjaciółek”, na antenę wróci też „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”. Polsat zrezygnował zaś z kontynuacji reality-show „Temptation Island Polska” czy „Real Housewives. Żony Warszawy” - klapa tych programów przyczyniła się do tego, że pojawiły się nawet nieoficjalne informacje o odsunięciu Edwarda Miszczaka od bezpośrednich prac nad ramówką wiosenną, czemu Polsat zaprzeczył. Nadzór nad programem z ramienia rady nadzorczej objęła Justyna Kulka, nowa wiceszefowa rady.
W przyszłorocznej wiosennej ramówce Polsatu nie będzie też telewizji śniadaniowej. - Nie słyszymy o żadnych pracach nad tym programem - mówi nam pracownik stacji.
Obecnie rolę porannego pasma Polsatu pełni pasmo informacyjne „Nowy dzień z Polsat News” każdego dnia między 6.00 a 8.40. To w nim pojawiają się m.in. gwiazdy stacji i jest mowa o projektach realizowanych przez całą Grupę Polsat Plus.
TVP2 emituje „Pytanie na śniadanie” od 2002 r., a „Dzień dobry TVN” weszło na antenę TVN w 2005 r. W 2016 r. TVP1 reaktywowała program śniadaniowy pod nazwą “Dzień dobry Polsko”, ale szybko spadł on z anteny.
W październiku 2023 roku średnia oglądalność „Pytania na śniadanie” wyniosła 377 tys. osób przy 7,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Konkurencyjne „Dzień dobry TVN”, które w analizowanym okresie przyciągało przed telewizory średnio 323 tys. osób, co przełożyło się na 6,92 proc. udziału.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2022 roku wyniósł 7,30 proc.
Dołącz do dyskusji: Polsat wiosną bez programu śniadaniowego
Polsatowi wystarczy pokazywanie poranka, który ma praktycznie taką samą oglądalność przy zerowych kosztach co konkurencja.