SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat Sport liderem stacji sportowych w I półroczu. W dół Canal+ Sport i Orange Sport

Liderem oglądalności wśród stacji sportowych w I półroczu br. był Polsat Sport, który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei liderem spadków był Orange Sport.

Udział liderującego Polsatu Sport w I półroczu 2016 roku wyniósł 0,69 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zwiększył się o 20,63 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Drugą lokatę zajął Eurosport 1, którego udział poszedł do góry o 2,57 proc. do poziomu 0,52 proc.
Podium uzupełnia nadający naziemnie Polsat Sport News. Wynik tej stacji w I półroczu br. wyniósł 0,47 proc., po wzroście o 3,06 proc.

Oczko niżej znalazł się TVP Sport, którego średni udział w zeszłym półroczu zwiększył się o 0,91 proc. do 0,33 proc.

Z kolei największy spadek odnotował plasujący się na ostatniej pozycji Orange Sport, którego udział zmniejszył się o 67,50 proc. do 0,01 proc.

Stacja

Wszyscy 4+

Dynamika

I półrocze 2015

I półrocze 2016

SHR %

SHR %

%

Polsat Sport

0,57%

0,69%

20,63%

Eurosport 1

0,51%

0,52%

2,57%

Polsat Sport News

0,46%

0,47%

3,06%

TVP Sport

0,33%

0,33%

-

Eurosport 2

0,18%

0,20%

8,29%

Canal+ Sport

0,24%

0,15%

-39,08%

Polsat Sport Extra

0,11%

0,12%

8,93%

nSport+

0,12%

0,09%

-19,83%

Extreme Sports

0,08%

0,08%

-1,30%

Canal+ Sport 2

-

0,04%

-

Orange Sport

0,04%

0,01%

-67,50%

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w I półroczu br. należało do Polsatu Sport (0,56 proc. udziału; wzrost o 20,35 proc.). Drugą pozycję zajął Polsat Sport News (0,41 proc.; do góry o 2,01 proc.). Na podium znalazł się jeszcze Eurosport 1, który rok wcześniej był czwarty (0,23 proc.; - 1,27 proc.).

Największym wzrostem (o 32,20 proc. do 0,16 proc.) pochwalić się mógł tutaj Eurosport 2. Również i w tym ujęciu najwięcej stracił Orange Sport - było to 74,47 proc. do 0,01 proc.

Stacja

Wszyscy 16-49

Dynamika

I półrocze 2015

I półrocze 2016

SHR %

SHR %

%

Polsat Sport

0,46%

0,56%

20,35%

Polsat Sport News

0,40%

0,41%

2,01%

Eurosport 1

0,28%

0,28%

1,79%

TVP Sport

0,24%

0,23%

-1,27%

Canal+ Sport

0,30%

0,18%

-40,94%

Eurosport 2

0,12%

0,16%

32,20%

nSport+

0,12%

0,11%

-6,72%

Extreme Sports

0,10%

0,10%

5,21%

Polsat Sport Extra

0,10%

0,10%

0,00%

Canal+ Sport 2

-

0,05%

-

Orange Sport

0,05%

0,01%

-74,47%

W czerwcu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów sportowych w obu grupach wiekowych również był Polsat Sport. W 4+ jego udział zwiększył się o 17,63 proc. do 1,41 proc., a w 16-49 - o 33,30 proc. do 1,31 proc.

Stacja

Wszyscy 4+

Dynamika

czerwiec 2015

czerwiec 2016

SHR %

SHR %

%

Polsat Sport

1,20%

1,41%

17,63%

Polsat Sport News

1,05%

0,74%

-29,45%

TVP Sport

0,32%

0,28%

-14,20%

Polsat Sport Extra

0,26%

0,20%

-20,39%

Eurosport 1

0,34%

0,19%

-44,77%

nSport+

0,13%

0,11%

-15,75%

Eurosport 2

0,15%

0,08%

-51,30%

Extreme Sports

0,09%

0,07%

-20,45%

Canal+ Sport

0,11%

0,03%

-73,33%

Orange Sport

0,03%

0,02%

-44,12%

Canal+ Sport 2

-

0,02%

-

Wirtualnemedia.pl

Stacja

Wszyscy 16-49

Dynamika

czerwiec 2015

czerwiec 2016

SHR %

SHR %

%

Polsat Sport

0,98%

1,31%

33,30%

Polsat Sport News

0,86%

0,55%

-36,50%

TVP Sport

0,25%

0,19%

-24,10%

Polsat Sport Extra

0,22%

0,14%

-35,16%

Eurosport 1

0,22%

0,13%

-41,20%

nSport+

0,11%

0,12%

6,14%

Extreme Sports

0,09%

0,09%

-6,45%

Eurosport 2

0,09%

0,04%

-51,16%

Canal+ Sport

0,11%

0,03%

-76,85%

Canal+ Sport 2

-

0,02%

-

Orange Sport

0,04%

0,01%

-68,29%

 

Dołącz do dyskusji: Polsat Sport liderem stacji sportowych w I półroczu. W dół Canal+ Sport i Orange Sport

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mills
Dlaczego badanie nie uwzględnia obu kanałów Eleven oraz Sportklubu? Eleven nie było na rynku w pierwszej połowie 2015 roku, ale teraz już jest. Sportklub jest przecież od dawna.
0 0
odpowiedź
User
Staszek
Kanały Eleven nie są objęte monitoringiem Nielsena. Nie emitują reklam, więc nie muszą tego robić. Dla nich liczy się to ile osób wykupi ich pakiet. Obecność w panelu Nielsena kosztuje, więc to decyzja ekonomiczna.
0 0
odpowiedź
User
Bogdan
Czy są Eleveny czy nie, w przypadku Polsatu Sport to niewiele zmienia, bo i tak jest najlepszym kanałem sportowym. Nie tylko najpopularniejszym. No ale to taka przewaga Cyfrowego Polsatu, że to ich sztandarowy kanał, który przyciąga do CP mnóstwo widzów i abonentów.
0 0
odpowiedź