Polsat szykuje konkurencję dla TVN Style
Telewizja Polsat planuje uderzenie w kobiecy kanał Grupy TVN. Trwają prace nad przekształceniem stacji Polsat Zdrowie i Uroda w lifestylową telewizję dla pań. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, wymieniona ma być cała oferta programowa, a w nowej formule stacja ruszyć może latem.
Ramówka nowej stacji składać się będzie z audycji poświęconych urodzie, modzie, stylowi życia, współczesnym problemom kobiet czy psychologii. W ofercie kanału znajdą się również programy rozrywkowe, dokumenty, talk shows czy zagraniczne seriale. Stacja postawi także na gwiazdy, które prowadzić będą programy. Cześć z nich Polsat będzie chciał pozyskać z konkurencyjnych telewizji.
Wraz ze zmianą oferty programowej kanał zyska nową nazwę. W tej chwili trwają prace nad różnymi jej wariantami. Poza nazwą przeformatowana telewizja będzie mieć inną oprawę graficzną i logo, które ma być spójne z identem pozostałych kanałów Polsatu. W przeciwieństwie do konkurencyjnego TVN Style, stacja ma nadal jednak pozostać darmowa i nadawać niekodowanie z satelity.
Projektem przekształcenia kanału kieruje Jolanta Borowiec, która zastąpił na stanowisku szefa Polsatu Zdrowie i Uroda Dariusza Dewille. Borowiec od wielu lat związana jest z Polsatem, zajmowała się reżyserią i produkcją wielu programów tej stacji.
Polsat na razie nie chce oficjalnie wypowiadać się na temat przeformatowania Polsatu Zdrowie i Uroda. - Rzeczywiście planowane są zmiany w tym kanale, ale jest jeszcze za wcześnie, by podawać szczegóły - mówi nam Katarzyna Wyszomirska, rzecznik prasowa stacji.
Polsat Zdrowie i Uroda rozpoczął nadawanie w sierpniu 2004 roku. Początkowo oferta stacja obejmowała przede wszystkim programy poruszające kwestie zdrowia i jego profilaktyki, urody i jej pielęgnacji oraz aktywnego stylu życia. Z czasem sporą część miejsca w ramówce zaczęły zajmować jednak powtórki programów i seriali znanych z anteny głównej Polsatu.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, w 2007 roku średnia oglądalność tego kanału wyniosła 5 105 osób, a jego udział w rynku ukształtował się na poziomie 0,08 proc. Dla porównania, wyniki TVN Style były ponad cztery razy wyższe. Kobiecą stację Grupy TVN oglądało w zeszłym roku średnio 21 872 widzów, a jej udział w rynku wyniósł 0,36 proc.
Lifestylowy kanał Polsatu to nie jedyny nowy projekt w segmencie telewizji skierowanych dla kobiet. Canal+ Cyfrowy pracuje nad stacją Dom z ogrodem, która poruszać będzie tematy związane m.in. z wystrojem mieszkań czy pielęgnacją roślin. Kanał ma wystartować w tym roku.
Dołącz do dyskusji: Polsat szykuje konkurencję dla TVN Style