SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polski kredytobiorca ponad ofertę banku stawia kulturę osobistą jego pracowników

1/4 kredytobiorców przy wyborze banku zwraca uwagę na kulturę osobistą prezentowaną przez jego pracowników. Jest ona ważniejsza od dobrej oferty - wynika z badania Millward Brown SMG/KRC.

W 2012 roku wyraźnie spadło znaczenie dobrej oferty banku dla klienta. W tej chwili wynosi ono 15 proc., wobec 25 proc. w roku 2011.

Dla 19 proc. kredytobiorców ważniejsza od samej oferty jest kultura osobista prezentowana przez pracowników banku i to właśnie ona znajduje się na pierwszym miejscu wśród cech wskazanych przez kredytobiorców.

Na znaczeniu zyskała również dobra znajomość oferty przez pracownika banku (wzrost z 4 proc. w 2011 r. do 14 proc. obecnie).

Badanie pozwala na dokonanie segmentacji klientów w zależności od postawy wobec rynku consumer finance. W porównaniu z poprzednim rokiem spadła liczba tzw. klientów "lękliwych", czyli bojących się zarówno banków, jak i kredytów (z 28 proc. do 22 proc. obecnie). Widoczny jest natomiast wzrost liczby klientów deklarujących postawę "pragmatyczną" (28 proc. wobec 24 proc. rok wcześniej) oraz "swobodną" (16 proc. wobec 14 proc. w 2011 r.).

Jednocześnie zwiększa się średnia liczba posiadanych kredytów - wynosi ona obecnie 1,8, wobec wskaźnika 1,7 w 2011 roku. W tej chwili 41 proc. Polaków posiada jakikolwiek kredyt konsumpcyjny (w porównaniu do 36 proc. w roku ubiegłym).

Polski kredytobiorca nadal, jeśli chce wziąć kredyt, udaje się przede wszystkim do oddziału banku, choć widać wyraźny wzrost w korzystaniu z internetu, szczególnie w przypadku kart kredytowych (obecnie 10 proc., co oznacza wzrost o 4 pkt. proc. w porównaniu z poprzednią edycją badania) oraz kredytów odnawialnych (10 proc. w 2012 r. w porównaniu do 1 proc. w 2011 r.).

Trzecia edycja badania klientów rynku consumer finance została przeprowadzona między 25 października a 2 listopada 2012 r. przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie firmy doradczej PwC. Badanie polegało na przeprowadzeniu wywiadów telefonicznych na losowo wybranej reprezentatywnej grupie 1000 Polaków w wieku 20-70 lat.

Dołącz do dyskusji: Polski kredytobiorca ponad ofertę banku stawia kulturę osobistą jego pracowników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl