SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

KBR, AdresMedia i Kantar z nowym cyklicznym badaniem Total Audio

Adres:Media i Kantar zrealizowały na zlecenie Komitetu Badań Radiowych nowy projekt badawczy pod nazwą Total Audio. - Badanie ma na celu obserwowanie i analizowanie zmian, które zachodzą w sposobie korzystania z treści audio, dostępnych na polskim rynku zarówno poprzez internet, jak i w sposób tradycyjny - informuje KBR.

Total Audio to nowy projekt badawczy na polskim rynku. Powstał z inicjatywy Komitetu Badań Radiowych i został opracowany przez specjalistów ds. badań skupionych w KBR we współpracy z zespołami Adres:Media i Kantara. Informacje uzyskane dzięki Total Audio stanowić będą uzupełnienie wiedzy gromadzonej w badaniu Radio Track.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Raport z pierwszej edycji badania Total Audio pokazuje, iż treści audio są wszechobecne i każdego dnia korzysta z nich 79 proc. Polaków. - Sama kategoria audio jest bardzo pojemna, gdyż obejmuje zarówno słuchanie radia, jak i słuchanie muzyki z YouTube, serwisów streamingowych typu Spotify, podcastów czy audiobooków. Kategorię audio uzupełnia muzyka z płyt lub własnych bibliotek plików audio a nawet słuchanie telewizji muzycznych - czytamy w badaniu.

72 proc. Polaków deklaruje słuchanie radia w ciągu tygodnia

Jak informuje KBR, najważniejszym i najszerzej dostępnym źródłem audio wśród ogółu badanych pozostaje niezmiennie radio. 72 proc. Polaków deklaruje słuchanie radia w ciągu tygodnia. Jako kolejne wymieniane jest słuchanie muzyki - czy to z platform wideo, takich jak YouTube, YouTube Music (62 proc.), czy serwisów streamingowych typu Spotify, Tidal, Deezer, Apple Music (33 proc.). W dalszej kolejności badani deklarują m.in. słuchanie muzycznych kanałów telewizyjnych (28 proc.) oraz podcastów (24 proc.).

Z badania Total Audio wynika, że odbiornik radiowy (w domu i w samochodzie) jest najczęściej wymienianym urządzeniem do słuchania (77 proc.). - Odbiornik radiowy w samochodzie jest coraz częściej wykorzystywany do podłączenia smartfona. Już niemal co czwarty badany podłącza swój telefon do radia samochodowego podczas podróży - informuje KBR.

69 proc. badanych deklaruje, iż korzysta ze smartfona, aby czegoś posłuchać. - Smartfon zrewolucjonizował korzystanie z mediów a szczególnie sposób odbioru treści audio. Dostępność zarówno aplikacji umożliwiających słuchanie stacji radiowych FM, jak muzyki z platform streamingowych, podcastów, czy audiobooków czyni telefon ważnym urządzeniem do słuchania - czytamy w raporcie.

Badanie Total Audio przeprowadzono na przełomie września i października 2023 roku na ogólnopolskiej próbie 2000 osób w wieku 15-75 lat. Projekt zaplanowany jest jako badanie cykliczne, realizowane raz w roku. 

Total Audio nawiązuje do podobnych badań prowadzonych w innych krajach na świecie, m.in. w Wielkiej Brytanii (OFCOM), USA (Edison Research) i Francji (Mediametrie).

Dołącz do dyskusji: KBR, AdresMedia i Kantar z nowym cyklicznym badaniem Total Audio

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
merynos
Badanie konsumpcji mediów (deklaratywne a nie pasywne) i to raz do roku ma wartość PR/wizerunkową i bardzo niską wartość mediowo/biznesową. Coś tam sobie zmierzą, pochwalą się i tyle w temacie.
0 0
odpowiedź
User
taka prawda
Badanie konsumpcji mediów (deklaratywne a nie pasywne) i to raz do roku ma wartość PR/wizerunkową i bardzo niską wartość mediowo/biznesową. Coś tam sobie zmierzą, pochwalą się i tyle w temacie.


Za to badanie pasywne np. radia, w ogóle nie rejestruje faktów słuchania podczas używania słuchawek (podpiętych do telefonu czy komputera np. gdy ludzie słuchają w pracy). Dodatkowo ze względu na ograniczenia technologii audiomatchingu, pomiar pasywny nie złapie całej słuchalności podczas zakłóceń - np. w trakcie jazdy samochodem.
0 0
odpowiedź