Ponad 13 tys. uczestników MIPTV 2008
Paul Johnson szef departamentu telewizyjnego MIPTV w Cannespowiedział w czwartek, że liczba uczestników tegorocznych targówwyniosła 13 285.
Liczba stanowisk wyniosła 528. Wystawcy zajęli 22 068 m2powierzchni wystawowej. Zarejestrowało się 4 540 firm ze 111krajów, co oznacza wzrost w porównaniu do zeszłego roku o 7państw.
Paul Johnson podał z drugiej strony, że na targach pojawiło się13 nowych państw: Afganistan, Angola, Benin, Botswana, Kamerun,Gabon, Gibraltar, Irak, Mauritius, Niger, Pakistan, Rwanda iUganda.
Johnson wymienił też najważniejsze trendy. Po pierwszeuczestnictwo w targach największych agencji reklamowych (Ogilvy,BBDO, Havas) i międzynarodowych firm (Nike). Ma to związek znasilającym się trendem na branded content.
- Po drugie moda na kontent "green" i digitalizacja programów -powiedział Paul Johnson. Przyjazne środowisku programy zaczynająpowstawać już nawet dla dzieci.
Państwem honorowym na MIPTV 2008 była Japonia. Szef departamentutelewizyjnego ogłosił, że na tegorocznych targach MIPCOM, którepotrwają w Cannes w dniach 13-17 października, państwem honorowymbędzie Hiszpania. Udział firm z tego kraju wzrosła w porównaniu doubiegłego roku o 40-50 proc.
W dniach 17-20 listopada tego roku, pierwszy raz w historii, wHong Kongu odbędzie się Amazia - targi b2b, podobne to tychkaneńskich. Udział w nich zadeklarowały już największe firmy naświecie.
Dołącz do dyskusji: Ponad 13 tys. uczestników MIPTV 2008