Wizerunek pracodawcy ważny dla potencjalnych pracowników
Co trzeci specjalista odrzuci ofertę współpracy, jeśli wizerunek pracodawcy nie będzie spełniał jego oczekiwań - wynika z badania firmy Antal.
Wizerunek dobrego i pożądanego pracodawcy jest cenny, ponieważ pozwala nie tylko pozyskiwać najlepsze talenty, ale także obniżyć koszty spowodowane rotacją pracowników oraz te związane z procesem rekrutacji.
Ponad 1/4 firm wskazała, że w ich organizacji wymiar elastycznego czasu pracy jest niski – pracownik może spędzać mniej niż połowę czasu pracy w domu. Brak możliwości pracy zdalnej został wskazany przez 5% organizacji, natomiast prawie 1/4 wskazała, że w ich organizacjach wymiar elastycznego czasu pracy jest inny.
Najczęściej wybieranym argumentem opowiadającym się za tym, że dana organizacja została oceniona jako najbardziej pożądany pracodawca, jest stabilność biznesowa firmy (71%).
W hierarchii kolejno wymienianych elementów cenionych przez kandydatów są: możliwość rozwoju zawodowego (68%), przyjazne środowisko pracy (63%) oraz oferowane wynagrodzenia (58%). Dla więcej niż co trzeciego badanego wartościowa jest czytelna i przejrzysta polityka HR oraz wysoki poziom kompetencji w aspekcie zarządzania projektem (oba po 34% wskazań). Najmniej badanych wskazało opinie w internecie i w mediach (22%).
Badanie "Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021", przeprowadzone przez firmę Antal w drugiej połowie 2021 r., złożone było z trzech modułów: ankiety wśród przedstawicieli działów HR, które zgłosiły się do badania, opinii pracowników oraz pozyskania odpowiedzi od aktywnych na rynku specjalistów i menedżerów niezatrudnionych w firmie. W badaniu wzięło udział 1864 specjalistów i 855 menedżerów z całego kraju oraz 69 firm (przedstawiciele HR oraz pracownicy) reprezentujących 10 branż.
Dołącz do dyskusji: Wizerunek pracodawcy ważny dla potencjalnych pracowników