Publicis Groupe oficjalnie nie będzie na Cannes Lions 2018, ale o nagrody powalczy 399 kampanii autorstwa jej agencji
Choć przed rokiem szefostwo Publicis Groupe zapowiedziało, że przez najbliższy rok nie weźmie udziału w żadnym branżowym festiwalu reklamowym, to prace agencji należących do koncernu będą konkurować na tegorocznym festiwalu Cannes Lions. Kampanie zgłosili klienci i partnerzy grupy, a część pracowników Publicisu weźmie udział w wydarzeniu na własny koszt.
Podczas ubiegłorocznej edycji festiwalu reklamowego w Cannes szefowie Publicis Groupe zapowiedzieli, że redukują budżet na udział agencji do niej należących we wszelkich branżowych targach, imprezach oraz konkursach reklamowych. Oznaczało to, że prace tych agencji miały nie być zgłaszane do żadnego festiwalu. Decyzja ta podyktowana była ograniczeniem wydatków na rzecz inwestycji w platformę Marcel, którą zaprezentowano pod koniec maja br.
Dotychczas Publicis Groupe wywiązywała się z zapowiedzi sprzed roku i nie zgłaszała swoich prac do żadnych branżowych konkursów, a jej pracownicy nie brali udziału w takich wydarzenia.
"Wspierają kreatywność"
W wydanym w poniedziałek komunikacie Publicis Groupe poinformowała, że chociaż nie zgłasza swoich prac do rywalizacji na Cannes Lions 2018, projekty autorstwa jej agencji będą jednak w nim konkurować. O statuetki powalczy 399 kampanii przygotowanych przez agencje z całego świata należące do Publicis Groupe. Zgłosili je klienci, dla których agencje z grupy pracują oraz partnerzy holdingu. - Wspierając kreatywną doskonałość i z szacunku dla złożenia oferty, niektórzy klienci i partnerzy Publicis Groupe podjęli koszty wpisania tego, co uważają za godne uznania - poinformowano w komunikacie.
Jedynym wyjątkiem jest kampania BBH London „3 Billboardy” dla Justice4Grenfell, organizacji wspierającej rodziny ofiar katastrofy Tower Grenfell 2017 w Londynie. Tę kampanię Publicis Groupe zgłosiła samodzielnie.
Grupa poinformowała, że jej 12 liderów zostało zaproszonych do udziału w festiwalu reklamowym w Cannes jako przewodniczący lub członkowie jury - ich obecność, zgodnie z polityką festiwalu, sfinansują organizatorzy imprezy. Kolejnych 12 osób zasiada w jury shostlist, ale nie będzie uczestniczyć w festiwalu. 25 kolejnych pracowników Publicis Groupe będzie uczestniczyć w Cannes Lions 2018, bo zostali zaproszeni przez swoich klientów i innych partnerów branżowych i to oni ich pobyt tam sfinansują. 15 przedstawicieli Grupy weźmie udział w imprezie na własny koszt.
Publicis Groupe zdecydowała się sfinansować pobyt w Cannes 20 liderów firmy, którzy w trakcie trwania festiwalu będą uczestniczyć w kluczowych spotkaniach z klientami, ale nie wezmą udziału w samej imprezie. Ponadto 12 pracowników grupy zostało zaproszonych przez organizatorów festiwalu do rywalizacji w konkursach Young Lions po wygranych w regionalnych konkursach.
Od kilku miesięcy Publicis Groupe rozwija partnerstwo z tzw. cyfrową ofertą „The Work” Cannes Lions. Dzięki niemu i dzięki możliwościom platformy Marcel pracownicy grupy będą mieli dostępu do prac nagrodzonych od 2001 do 2018 roku.
Organizatorzy Cannes Lions Festival zaprosili przedstawicieli grupy Publicis, by podczas tego wydarzenia zaprezentowali Marcela. Prezentacja odbędzie się 19 czerwca. Uczestniczyć w niej będą Carla Serrano, dyrektor ds. strategii Publicis Groupe, Nick Law, dyrektor kreatywny oraz prezes Publicis Communications i Arthur Sadoun, prezes i dyrektor generalny Publicis Groupe.
- Dwanaście miesięcy temu podjęliśmy decyzję o wstrzymaniu naszych inwestycji w wydarzenia branżowe na okres jednego roku. To była trudna, ale konieczna ofiara w chwili, gdy nasza branża potrzebuje radykalnych zmian. Dało nam to środki, skupienie i, co być może ważniejsze, poczucie pilności, aby na nowo określić sposób, w jaki pracujemy i zacząć budować Marcela. Chciałbym bardzo podziękować naszym klientom, których zaangażowanie w kreatywność i nasz związek oznacza, że dotrzymaliśmy obietnicy, że żadna praca, która zasługiwałaby na ocenę w tym roku, nie zostanie pominięta. Inwestycja, której dokonali, aby upewnić się, że to, co robimy razem, jest warte uwagi pokazuje ich wiarę w naszą pracę i wartość twórczą, jaką zapewnia - powiedział Arthur Sadoun, prezes i dyrektor generalny Publicis Groupe. - Festiwal zawsze zajmował specjalne miejsce w Publicis Groupe i cieszymy się, że wrócimy w 2019 roku, silniejsi niż kiedykolwiek - dodał.
65. edycja Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions odbędzie się w dniach 18-22 czerwca br.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe oficjalnie nie będzie na Cannes Lions 2018, ale o nagrody powalczy 399 kampanii autorstwa jej agencji