„Pytanie na śniadanie” straciło 60 tys. widzów. 75,5 mln zł z reklam
W zakończonym właśnie sezonie „Pytanie na śniadanie” śledziło średnio 397 tys. osób, o 59 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. TVP2 w paśmie emisji programu zajęła trzecie miejsce w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 75,5 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność „Pytania na śniadanie” w okresie od 2 września 2013 roku do 28 czerwca 2014 roku wyniosła 397 tys. widzów. Przełożyło się to na 9,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 7,76 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Program na antenie TVP2 był nadawany od poniedziałku do soboty o godz. 8.00.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadziło wydanie magazynu pokazane 3 maja br., które przyciągnęło przed telewizory 758 tys. widzów. Wszystkie trzy topowe odcinki programu to wydania pokazane w soboty.
Trzy topowe odcinki „Pytania na śniadanie”
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR% | |
03-05-2014 | 758 414 | 10,34% |
18-01-2014 | 754 504 | 12,48% |
01-02-2014 | 720 238 | 12,83% |
W porównaniu do poprzedniego sezonu „Pytanie na śniadanie” straciło 59 tys. widzów. W okresie od września 2012 do czerwca 2013 roku magazyn śledziło 456 tys. osób, co przełożyło się odpowiednio na 11,71 proc. i 9,36 proc. udziału.
TVP2 w paśmie emisji programu zajmowała trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce w tym czasie należało do TVN, który w tym paśmie emitował gł. konkurencyjny magazyn
„Dzień Dobry TVN” (zobacz wyniki oglądalności tego programu), co przełożyło się na 12,18 proc. Drugi był Polsat (10,02 proc.), natomiast najsłabiej spośród tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP1 (5,96 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR% | SHR% | |
TVN | 488 638 | 12,18% | 15,70% |
Polsat | 402 010 | 10,02% | 10,33% |
TVP2 - Pytanie na śniadanie | 396 745 | 9,89% | 7,76% |
TVP1 | 239 007 | 5,96% | 3,63% |
Wpływy reklamowe wokół śniadaniowego magazynu TVP2 wyniosły 75,54 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Dołącz do dyskusji: „Pytanie na śniadanie” straciło 60 tys. widzów. 75,5 mln zł z reklam