„Quit” - irlandzka kampania antynikotynowa podbija USA
Akcja „Quit” irlandzkiej organizacji Health Service Executive (HSE), zachęcająca do rzucenia palenia papierosów, została zaadaptowana na rynku amerykańskim. W spocie wykorzystano utwór „I Will Survive”, w oryginale wykonywany przez Glorię Gaynor.
Koncepcję spotu HSE oparto na tzw. lipdubie, czyli rodzaju teledysku, w którym występujące osoby poruszają wargami do tekstu piosenki z playbacku. W tym przypadku, bohaterami są osoby uzależnione od palenia papierosów, które wyśpiewują deklarację zerwania z nałogiem. Tekst piosenki „I Will Survive” odzwierciedla ich uczucia towarzyszące podjętej decyzji. Teraz spot trafił do mediów amerykańskich.
- Jesteśmy podekscytowani, że nasz spot pojawia się w wielu krajach. Kampania „Quit” jest jedną z naszych najlepszych i jesteśmy z niej naprawdę dumni. Dostajemy zapytania o wykorzystanie spotu z wielu krajów Unii Europejskiej, a nawet Australii – komentuje Fidelma Browne, odpowiedzialna z ramienia HSE Ireland za kampanie społeczne.
Pierwsza, minutowa wersja teledysku trafiła do mediów w kwietniu zeszłego roku. Jest on częścią szerszej kampanii społecznej Quit, zachęcającej do rzucenia palenia. Spot stworzyła agencja BBDO Dublin, a wyprodukowała londyńska 2AM films. Spot zdobył wiele międzynarodowych wyróżnień, w tym nagrodę Epica Awards.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat odsetek palaczy w Irlandii spadł z 29 do 22 procent. 27 proc. mieszkańców kraju to byli palacze.
Dołącz do dyskusji: „Quit” - irlandzka kampania antynikotynowa podbija USA