Rafał Brzoska, dr Maciej Kawecki, Karol Bączkowski najbardziej wpływowi na LinkedInie
Dr Maciej Kawecki, popularyzator technologii, twórca InPostu Rafał Brzoska, ratownik Karol Bączkowski czy Szymon Szczęśniak znaleźli się w czołówce rankingu osobowości polskiego LinkedIna. Zestawienie "Linfluencers" stworzyła Barbara Krysztofczyk, szefowa agencji Krystal Point, we współpracy z gronem specjalistów zajmujących się komunikacją na LinkedInie.
"Linfluencers” to ranking osobowości polskiego LinkedIna, który bazuje na danych przeanalizowanych w listopadzie i grudniu 2022. Analizuje profili na portalu LinkedIn i wskazuje po 10 najlepszych w 3 kategoriach.
Ranking na 20-lecie LinkedIn
Pomysłodawczynią rankingu jest Barbara Krysztofczyk, szefowa agencji Krystal Point.
- W tym roku jest 20-lecie LinkedIna na świecie i pomyślałam, że to świetny moment, by stworzyć mapę twórców, którzy mają największy wpływ na portalu. Mam nadzieję, że będzie to dobra podpowiedź dla osób, które chcą budować swoją rozpoznawalność na LinkedInie – od kogo warto się tego uczyć - komentuje Barbara Krysztofczyk.
Finalistów podzielono na trzy grupy. Pierwszą tworzą tzw. "Eksperci z Importu" - osoby, które zbudowały silną markę osobistą poza LinkedInem i dopiero po jakimś czasie zdecydowały się na działalność na tej platformie. Efektywność ich treści na Linkedinie jest więc wynikiem nie tylko odpowiedniej tu komunikacji – ale też konsekwencją wcześniejszych działań np. na Facebooku, Instagramie, Twitterze, w Telewizji czy innych mediach.
W tej kategorii wygrał dr Maciej Kawecki, popularyzator technologii. Zaraz za nim uplasował się Szymon Szczęśniak, prezes firmy IT CodeTwo, a ostatni na podium jest Rafał Brzoska, szef Inpostu.
Druga kategoria to "Liderzy z LinkedIna", którzy nie byli szeroko znani wcześniej, poza LinkedInem. To tutaj ich rozpoznawalność jest największa, to ten kanał stał się trampoliną dla ich rozpoznawalności i jest dla ich działań komunikacyjnych najważniejszy. Ich marka osobista została zbudowana na LinkedInie.
Wygranym w tej grupie jest ratownik Karol Bączkowski, kolejne miejsce należy do marketingowca Marcina Malca, a trzecie zajął związany z transportem i logistyką Marcin Fidler.
- W 2022 roku dostrzegłem dość duży skok informacyjny na LinkedIn. Mogliśmy tu przeczytać świeże informacje, a nie tylko zdania ekspertów. Coraz więcej tu sportu i polityki. W mojej ocenie Linkedin zrobił się bardziej miękki - w nawiązaniu do kompetencji miękkich. Powoli wychodzimy ze stereotypu, że tylko w garniturze można robić biznes. Pojawiło się też więcej emocji - ocenia Karol Bączkowski.
Ostatnia kategoria to "MIstrzowie wideo" - osoby, które budując rozpoznawalność na LinkedInie oparły swoje aktywności przede wszystkim na materiałach wideo. Nie oznacza to, że aby zakwalifikować się do tej kategorii wszystkie ich treści muszą mieć format wideo. Jednak powinien on wyraźnie być kluczowym elementem ich komunikacji.
Pierwsze miejsce zajął Szymon Szczęśniak, na drugim miejscu psycholożka Sylwia Królikowska, a stawkę zamyka prezenter telewizyjny Tomasz Kammel.
Kto odpowiada za ranking
Kapitułę rankingu obok Barbary Krysztofczyk tworzą Marcin Banaszkiewicz (trener LinkedIn), Dagmara Pakulska (marketerka), Karol Bączkowski (ratownik medyczny, influencer), Dominka Żak (założycielka i prezeska DeeZee), Anna Rulkiewicz (prezes Grupy Lux Med), Monika Smulewicz (ekspertka prawa pracy).
Według danych Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w grudniu ub.r. LinkedIn zanotował 4,87 mln odwiedzających, 16,41 proc. zasięgu oraz 16 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania.
Metodologia: Jednego dnia, w listopadzie 2022, sprawdzono, ile reakcji, komentarzy i udostępnień uzyskały badane osoby pod 10 następującymi po sobie postami.Następnie sprawdzono, jak wyglądają wyniki uzyskane przez te profile podczas 2-tygodniowej aktywności. Koniec końców wszystkim analizowanym publikacjom przypisano „wagi” wg kryteriów: komentarze = 4 pkt, reakcje = 2 pkt, udostepnienia = 1 pkt. Przy czym w kategorii „Mistrzowie wideo” ocenie podlegały jedynie aktywności zawierające autorskie materiały wideo. Dodatkowo dla każdej z osób policzono ekwiwalent reklamowy (AVE, average value equivalent) wg kryterium zakładającego, że uzyskanie zasięgu na poziomie 1.000 wyświetleń kosztuje około 6,16 euro.
Dołącz do dyskusji: Rafał Brzoska, dr Maciej Kawecki, Karol Bączkowski najbardziej wpływowi na LinkedInie