Raport o wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej
Wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w I półroczu 2008 r. wyniosła 326 mln zł, czyli o ponad 14 proc. więcej w stosunku do tego samego okresu 2007 roku - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w drugim kwartale 2008 roku 183.123.781,00 zł i była wyższa w stosunku do drugiego kwartału ubiegłego roku o 10.524.722,00 zł, to jest o ponad 6 procent (bez wydatków na reklamę na środkach komunikacji, tak zwaną reklamę tranzytową) - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
II kwartał roku | Sprzedaż łączna | Sprzedaż w stosunku do 2008 |
2003 | 98.099.118 | - 74.499.941 |
2004 | 114.423.061 | - 58.175.998 |
2005 | 129.524.752 | - 43.074.307 |
2006 | 152.403.168 | - 20.195.891 |
2007 | 172.599.059 | - 10.524.722 |
2008 | 183.123.781 |
- |
Wynik pierwszego półrocza 2008 roku zamyka się kwotą w wysokości
326.559.495,00 zł, która jest wyższa w stosunku do tego samego
okresu poprzedniego roku o ponad 14 procent (w pierwszym półroczu
2007 roku kwota sprzedaży wyniosła 285.964.338,00 zł).
- Wynik ten potwierdza prognozy IGRZ dla bieżącego roku - planowaliśmy na początku roku wzrost sprzedaży na poziomie 15 procent - komentuje najnowsze dane Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarcze Reklamy Zewnętrznej .
Dominujące sektory w drugim kwartale 2008 roku:
1. Żywność 16,15% (II kw. 2007: 15,23%)
2. Telekomunikacja 15,71% (II kw. 2007: 17,65%)
3. Sprzedaż 14,73% (II kw. 2007: 13,14%)
4. Rozrywka/Kultura 13,37% (II kw. 2007: 13,36%)
5. Motoryzacja/Transport 7,34% (II kw. 2007: 9,01%)
Wśród kategorii produktów pierwsza piątka wygląda następująco:
1. Systemy telefonii komórkowej 13,30% (II kw. 2007:
14,38%)
2. Sieci handlowe/hipermarkety 11,32% (II kw. 2007: 11,76%)
3. Samochody 6,09% (II kw. 2007: 6,25%)
4. Środki osobistej pielęgnacji ciała 5,57% (II kw. 2007:
5,39%)
5. Odzież/Obuwie 5,32% (II kw. 2007: 5,43%)
- Kolejny raz możemy podkreślić, że struktura głównych i kluczowych
klientów branży reklamy zewnętrznej w Polsce pozostaje niezmienna.
Generują oni ponad dwie trzecie przychodów klasycznego outdooru.
Jeżeli w sytuacji rozwijającego się rynku możemy jeszcze mówić o
typowo klasycznych nośnikach, albowiem obok standardowych rozwijają
się również elektroniczne, pojawiające się w punktach sprzedaży
oraz komunikacji miejskiej - dodaje Lech Kaczoń.
- Obok głównych klientów reklamy zewnętrznej w coraz większym stopniu zaczynają korzystać z tej formy promocji takie sektory jak: "środki osobistej pielęgnacji ciała", "finanse / marketing" (zwłaszcza banki), "wyposażenie domu i biura" oraz "usługi". Trend ten pozwala naszej branży na utrzymanie zadowalającego wzrostu - podsumowuje dane Lech Kaczoń.
kategorie | I kw.'08 | II kw.'08 |
Sieci handlowe/hipermarkety/galerie | 21 252 939 | 20 738 092 |
Pozostałe z sektora Sprzedaż | 2 199 887 | 6 236 605 |
Piwo | 3 505 208 | 8 623 904 |
Napoje | 1 147 335 | 7 133 215 |
Pozostałe z sektora Żywność | 10 782 190 | 13 809 033 |
Filmy kinowe | 2 596 208 | 2 682 816 |
Stacje TV | 8 833 535 | 3 858 649 |
Stacje radiowe | 2 010 855 | 1 945 861 |
Magazyny | 2 058 801 | 1 637 589 |
Gazety codzienne | 5 499 526 | 3 813 977 |
Edukacja | 756 353 | 2 547 272 |
Pozostałe z sektora Rozrywka, Kultura | 4 684 980 | 7 994 930 |
Internet | 1 431 535 | 1 189 055 |
Systemy telefonii komórkowej | 18 199 891 | 24 348 333 |
Telefonia stacjonarna | 1 849 420 | 2 607 508 |
Pozostałe z sektora Telekomunikacja | 914 361 | 618 949 |
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA | 4 435 322 | 10 196 644 |
PRODUKTY ZDROWOTNE/LEKI | 981 949 | 1 377 745 |
Samochody | 13 516 455 | 11 146 797 |
Oleje/Paliwa | 354 871 | 251 372 |
Stacje benzynowe | 69 799 | 143 291 |
Transport | 909 571 | 948 283 |
Pozostałe z sektora Motoryzacja/ Transport | 1 066 995 | 947 602 |
Banki | 5 181 387 | 8 386 627 |
Ubezpieczenia | 1 915 720 | 1 266 115 |
Pozostałe z sektora Finanse/ Marketing | 1 286 740 | 1 979 643 |
Proszki do prania | 468 513 | 448 277 |
Pozostałe z sektora Domowe środki czystości | 255 138 | 486 009 |
Akcje społeczne non-profit | 2 761 981 | 2 305 244 |
Pozstałe z sektora Bezpłatne i autopromocja | 167 281 | 135 979 |
AGD/RTV | 2 506 635 | 4 723 493 |
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu i biura | 1 071 534 | 1 518 632 |
Biura podróży | 2 919 853 | 3 244 973 |
Usługi medyczne | 246 080 | 142 569 |
Pozostałe z sektora Usługi | 3 412 863 | 2 585 778 |
BUDOWNICTWO | 4 059 784 | 6 189 953 |
PRODUKTY DLA DZIECI | 0 | 447 123 |
ODZIEŻ/OBUWIE | 4 999 506 | 9 748 919 |
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT | 916 571 | 326 425 |
PRZEMYSŁ | 2 010 | 93 024 |
ROLNICTWO/OGRODNICTWO | 0 | 3 575 |
KAMPANIE POLITYCZNE | 4 200 | 20 990 |
NIEOKREŚLONY SEKTOR | 2 201 931 | 4 272 911 |
ŁĄCZNIE | 143 435 713 | 183 123 781 |
Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki" (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox.
Dołącz do dyskusji: Raport o wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej