SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Raport o wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej

Wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w I półroczu 2008 r. wyniosła 326 mln zł, czyli o ponad 14 proc. więcej w stosunku do tego samego okresu 2007 roku - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w drugim kwartale 2008 roku 183.123.781,00 zł i była wyższa w stosunku do drugiego kwartału ubiegłego roku o 10.524.722,00 zł, to jest o ponad 6 procent (bez wydatków na reklamę na środkach komunikacji, tak zwaną reklamę tranzytową) - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

II kwartał roku Sprzedaż łączna Sprzedaż w stosunku do 2008
2003 98.099.118 - 74.499.941
2004 114.423.061 - 58.175.998
2005 129.524.752 - 43.074.307
2006 152.403.168 - 20.195.891
2007 172.599.059 - 10.524.722
2008 183.123.781

-


Wynik pierwszego półrocza 2008 roku zamyka się kwotą w wysokości 326.559.495,00 zł, która jest wyższa w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku o ponad 14 procent (w pierwszym półroczu 2007 roku kwota sprzedaży wyniosła 285.964.338,00 zł).

- Wynik ten potwierdza prognozy IGRZ dla bieżącego roku - planowaliśmy na początku roku wzrost sprzedaży na poziomie 15 procent - komentuje najnowsze dane Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarcze Reklamy Zewnętrznej .

Dominujące sektory w drugim kwartale 2008 roku:

1. Żywność 16,15% (II kw. 2007: 15,23%)
2. Telekomunikacja 15,71% (II kw. 2007: 17,65%)
3. Sprzedaż 14,73% (II kw. 2007: 13,14%)
4. Rozrywka/Kultura 13,37% (II kw. 2007: 13,36%)
5. Motoryzacja/Transport 7,34% (II kw. 2007: 9,01%)

Wśród kategorii produktów pierwsza piątka wygląda następująco:

1. Systemy telefonii komórkowej 13,30% (II kw. 2007: 14,38%)
2. Sieci handlowe/hipermarkety 11,32% (II kw. 2007: 11,76%)
3. Samochody 6,09% (II kw. 2007: 6,25%)
4. Środki osobistej pielęgnacji ciała 5,57% (II kw. 2007: 5,39%)
5. Odzież/Obuwie 5,32% (II kw. 2007: 5,43%)


- Kolejny raz możemy podkreślić, że struktura głównych i kluczowych klientów branży reklamy zewnętrznej w Polsce pozostaje niezmienna. Generują oni ponad dwie trzecie przychodów klasycznego outdooru. Jeżeli w sytuacji rozwijającego się rynku możemy jeszcze mówić o typowo klasycznych nośnikach, albowiem obok standardowych rozwijają się również elektroniczne, pojawiające się w punktach sprzedaży oraz komunikacji miejskiej - dodaje Lech Kaczoń.

- Obok głównych klientów reklamy zewnętrznej w coraz większym stopniu zaczynają korzystać z tej formy promocji takie sektory jak: "środki osobistej pielęgnacji ciała", "finanse / marketing" (zwłaszcza banki), "wyposażenie domu i biura" oraz "usługi". Trend ten pozwala naszej branży na utrzymanie zadowalającego wzrostu - podsumowuje dane Lech Kaczoń.

kategorie I kw.'08 II kw.'08
Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 21 252 939 20 738 092
Pozostałe z sektora Sprzedaż 2 199 887 6 236 605
Piwo 3 505 208 8 623 904
Napoje 1 147 335 7 133 215
Pozostałe z sektora Żywność 10 782 190 13 809 033
Filmy kinowe 2 596 208 2 682 816
Stacje TV 8 833 535 3 858 649
Stacje radiowe 2 010 855 1 945 861
Magazyny 2 058 801 1 637 589
Gazety codzienne 5 499 526 3 813 977
Edukacja 756 353 2 547 272
Pozostałe z sektora Rozrywka, Kultura 4 684 980 7 994 930
Internet 1 431 535 1 189 055
Systemy telefonii komórkowej 18 199 891 24 348 333
Telefonia stacjonarna 1 849 420 2 607 508
Pozostałe z sektora Telekomunikacja 914 361 618 949
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA 4 435 322 10 196 644
PRODUKTY ZDROWOTNE/LEKI 981 949 1 377 745
Samochody 13 516 455 11 146 797
Oleje/Paliwa 354 871 251 372
Stacje benzynowe 69 799 143 291
Transport 909 571 948 283
Pozostałe z sektora Motoryzacja/ Transport 1 066 995 947 602
Banki 5 181 387 8 386 627
Ubezpieczenia 1 915 720 1 266 115
Pozostałe z sektora Finanse/ Marketing 1 286 740 1 979 643
Proszki do prania 468 513 448 277
Pozostałe z sektora Domowe środki czystości 255 138 486 009
Akcje społeczne non-profit 2 761 981 2 305 244
Pozstałe z sektora Bezpłatne i autopromocja 167 281 135 979
AGD/RTV 2 506 635 4 723 493
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu i biura 1 071 534 1 518 632
Biura podróży 2 919 853 3 244 973
Usługi medyczne 246 080 142 569
Pozostałe z sektora Usługi 3 412 863 2 585 778
BUDOWNICTWO 4 059 784 6 189 953
PRODUKTY DLA DZIECI 0 447 123
ODZIEŻ/OBUWIE 4 999 506 9 748 919
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT 916 571 326 425
PRZEMYSŁ 2 010 93 024
ROLNICTWO/OGRODNICTWO 0 3 575
KAMPANIE POLITYCZNE 4 200 20 990
NIEOKREŚLONY SEKTOR 2 201 931 4 272 911
ŁĄCZNIE 143 435 713 183 123 781

Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki" (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox.

Dołącz do dyskusji: Raport o wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl