Rekordowa sprzedaż online w sezonie świątecznym
Ponad 13,4 miliarda dolarów wydali w listopadzie Amerykanie na zakupy w sieci.
To o 18 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (11,4 miliarda dolarów) - informuje serwis Marketing charts, powołując się na dane firmy badawczej comScore.
Dniem, w którym mieszkańcy USA wydali najwięcej pieniędzy na internetowe zakupy (733 miliony dolarów) był 26 listopada - pierwszy poniedziałek po Święcie Dziękczynienia, określany za oceanem jako 'Cyber Monday'.
Każdy z kolejnych trzech dni także przyniósł wydatki powyżej 700 milionów dolarów, dzięki czemu w całym ubiegłym tygodniu przekroczyły one poziom 4 miliardów dolarów. Największy wzrost popularności w porównaniu z zeszłym rokiem odnotowano w przypadku konsol i gier wideo, zabawek oraz sprzętu komputerowego.
Identycznie jak przed rokiem, 45,5 procenta amerykańskich internautów robiących w listopadzie zakupy online, logowało się do sieci w swoim miejscu pracy. Łącząc się z internetem w domu kupowało 44,1 procenta, a na uczelni 4,4 procenta użytkowników. Z kolei spoza granic USA pochodziło 6 procent transakcji.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Rekordowa sprzedaż online w sezonie świątecznym