Rekordowa sprzedaż urządzeń wearables w IV kw., 4,6 mln Apple Watch
W ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku na świecie sprzedanych zostało 33,9 miliona urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w IV kwartale 2016 roku zwiększyła się o 16,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 (29 mln), do rekordowego w historii rynku poziomu 33,9 miliona sztuk.
Liderem całego rynku była firma Fitbit, która sprzedała 6,5 miliona swoich urządzeń wearables. To jednak mniej o 22,7 proc. rok do roku, co poskutkowało znaczącym spadkiem udziału - z 29 proc. do 19,2 proc. Za to drugie w rankingu Xiaomi zanotowało wzrost aż o 96,2 proc., do 5,2 mln sprzedanych urządzeń, co dało 15,2 proc. rynkowego udziału (+6,1 pkt. proc.).
Trzecie miejsce w zestawieniu zajęło Apple, które sprzedało 4,6 miliona zegarków Apple Watch - o 13 proc. więcej niż rok wcześniej (4,1 mln). Top 5 zamykają firmy Garmin i Samsung.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W IV KW. 2016 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | IV KW. 2016 SPRZEDAŻ | IV KW. 2016 UDZIAŁ W RYNKU | IV KW. 2015 SPRZEDAŻ | IV KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Fitbit | 6.5 | 19.2% | 8.4 | 29.0% | -22.7% |
2. Xiaomi | 5.2 | 15.2% | 2.6 | 9.1% | 96.2% |
3. Apple | 4.6 | 13.6% | 4.1 | 14.1% | 13.0% |
4. Garmin | 2.1 | 6.2% | 2.2 | 7.6% | -4.0% |
5. Samsung | 1.9 | 5.6% | 1.4 | 4.7% | 37.9% |
Pozostałe | 13.6 | 40.1% | 10.3 | 35.5% | 32.1% |
SUMA | 33.9 | 100.0% | 29.0 | 100.0% | 16.9% |
W całym 2016 roku na świecie sprzedano 102,4 miliona urządzeń wearables - o 1/4 więcej niż w roku 2015 (81,9 mln). Wśród producentów kolejność była taka sama jak w IV kwartale.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W 2016 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | 2016 SPRZEDAŻ | 2016 UDZIAŁ W RYNKU | 2015 SPRZEDAŻ | 2015 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Fitbit | 22.5 | 22.0% | 22.0 | 26.8% | 2.4% |
2. Xiaomi | 15.7 | 15.4% | 12.0 | 14.7% | 31.0% |
3. Apple | 10.7 | 10.5% | 11.6 | 14.2% | -7.9% |
4. Garmin | 6.1 | 5.9% | 5.8 | 7.0% | 5.4% |
5. Samsung | 4.4 | 4.3% | 3.2 | 3.9% | 38.6% |
Pozostałe | 43.0 | 42.0% | 27.4 | 33.4% | 57.1% |
SUMA | 102.4 | 100.0% | 81.9 | 100.0% | 25.0% |
Dołącz do dyskusji: Rekordowa sprzedaż urządzeń wearables w IV kw., 4,6 mln Apple Watch