Rekordowy lipiec kanałów informacyjnych, zdecydowanym liderem TVN24
Na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych w lipcu 2016 roku awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Wśród grup telewizyjnych najwyższy udział miały stacje TVP.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w lipcu br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 4,73 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 37,50 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. W lipcu 2015 roku kanał ten był drugi.
Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji poszedł jednak do góry o 10,65 proc. do 4,26 proc.
Podium uzupełnia Polsat News, który przed rokiem był czwarty. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,47 proc. udziału, po wzroście o 27,83 proc.
Na kolejną pozycję spadł z kolei kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,08 proc. Jego strata w porównaniu do lipca 2015 roku wyniosła 7,69 proc. jednocześnie był to jedyny spadek w zestawieniu.
Oczko niżej uplasował się TVN24 Biznes i Świat z udziałem wynoszącym 0,41 proc. Jego wynik zwiększył się o 41,38 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Największy udział (5,34 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lipcu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 6,37 proc. Stacje tej grupy zmniejszyły przewagę nad kanałami newsowymi TVN, których udział zwiększył się o 37,80 proc. do 5,14 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 Biznes i Świat).
Łączny udział w rynku telewizyjnym wszystkich stacji newsowych w lipcu 2016 roku wyniósł 12,40 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r. zwiększył się on o 20,16 proc. W lipcu br. kanały informacyjne obszernie relacjonowały m.in. obchody Światowych Dni Młodzieży. Dzięki temu TVP Info i TVN24 po raz pierwszy w historii tygodniowych rankingów oglądalności pod względem udziałów w rynku telewizyjnym wyprzedziły TVP2.
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
Dynamika |
|
lipiec 2015 |
lipiec 2016 |
||
Stacja |
SHR % |
SHR % |
W proc. |
TVN24 |
3,44% |
4,73% |
37,50% |
TVP INFO |
3,85% |
4,26% |
10,65% |
Polsat News |
1,15% |
1,47% |
27,83% |
TVP3 |
1,17% |
1,08% |
-7,69% |
TVN24 Biznes i Swiat |
0,29% |
0,41% |
41,38% |
Superstacja |
0,24% |
0,25% |
4,17% |
Polsat News 2 |
0,10% |
0,10% |
0,00% |
TV Republika |
0,08% |
0,10% |
25,00% |
Grupy kanałów |
|||
TVP |
5,02% |
5,34% |
6,37% |
TVN |
3,73% |
5,14% |
37,80% |
Polsat |
1,25% |
1,57% |
25,60% |
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w lipcu 2016 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,91 proc., po wzroście o 1,75 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,93 proc. udziału, do góry o 15,57 proc.), a trzeci był Polsat News (1,14 proc.; + 23,91 proc.).
Najwięcej w tym ujęciu zyskała TV Republika - było to 100 proc. do 0,08 proc. udziału.
Z kolei największy spadek, wynoszący 25 proc. do 0,06 proc., odnotowała tutaj już Superstacja.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,25 proc. udziału, po wzroście o 3,50 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 16-49 |
Dynamika |
|
lipiec 2015 |
lipiec 2016 |
||
Stacja |
SHR % |
SHR % |
W proc. |
TVN24 |
2,86% |
2,91% |
1,75% |
TVP INFO |
1,67% |
1,93% |
15,57% |
Polsat News |
0,92% |
1,14% |
23,91% |
TVP3 |
0,64% |
0,57% |
-10,94% |
TVN24 Biznes i Swiat |
0,28% |
0,34% |
21,43% |
TV Republika |
0,04% |
0,08% |
100,00% |
Polsat News 2 |
0,09% |
0,07% |
-22,22% |
Superstacja |
0,08% |
0,06% |
-25,00% |
Grupy kanałów |
|||
TVN |
3,14% |
3,25% |
3,50% |
TVP |
2,31% |
2,50% |
8,23% |
Polsat |
1,00% |
1,20% |
20,00% |
Dołącz do dyskusji: Rekordowy lipiec kanałów informacyjnych, zdecydowanym liderem TVN24