Rekordowy marzec “Uważam Rze”, lepszy tylko “Gość Niedzielny”
Większość tygodników opinii zanotowało w marcu br. spadki sprzedaży. Liderem pozostał “Gość Niedzielny”, a na drugiej pozycji uplasował się tygodnik “Uważam Rze”, który wyprzedził “Politykę”. Najwięcej stracił “Przekrój”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w marcu br. wyniosła 141 954 egz. i była o 4,07 proc. niższa niż w marcu 2010 roku.
Na drugiej lokacie w rankingu znalazł się wprowadzony na rynek w lutym br. tygodnik “Uważam Rze” (Presspublica). Jego średnia sprzedaż ogółem w trzecim miesiącu br. ukształtowała się na poziomie 140 681 egz. (więcej na ten temat).
>>> ZKDP: nierzetelne dane "Wprost". Wniosek o naganę
Na trzecie miejsce z drugiego spadła “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik sprzedażowy zmalał o 0,69 proc. do 133 183 egz.
Największy wzrost w zestawieniu zanotowała - tak jak w poprzednich miesiącach - “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), zajmująca szóstą lokatę. Jej sprzedaż ogółem w marcu br. poszła do góry aż o 164,54 proc. w stosunku do marca ub.r. i wyniosła 68 708 egz.
>>> Dane za luty: “Uważam Rze” wyżej od “Newsweeka” i “Wprost”
Najwięcej stracił natomiast siódmy w zestawieniu “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Jego wynik zmalał o 13,77 proc. i wyniósł 35 757 egz.
ZKDP | marzec | |||||
2011 | 2010 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 198 848 | 141 958 | 141 594 | 203 201 | 147 879 | 147 608 |
Uważam Rze | 329 927 | 140 687 | 140 681 | - | - | - |
Polityka | 188 700 | 133 185 | 133 183 | 192 761 | 134 117 | 134 114 |
Newsweek | 177 394 | 115 454 | 107 779 | 159 569 | 109 809 | 103 356 |
Wprost | 182 000 | 112 390 | 91 630 | 160 376 | 76 876 | 67 138 |
Gazeta Polska | 137 410 | 69 992 | 68 708 | 58 392 | 26 173 | 25 973 |
Przekrój | 80 000 | 41 567 | 35 757 | 85 296 | 47 777 | 41 467 |
Przegląd | 62 000 | 21 578 | 21 578 | 68 100 | 22 378 | 22 378 |
Tygodnik Powszechny | 38 674 | 21 983 | 17 332 | 41 490 | 26 010 | 18 970 |
Przewodnik Katolicki | 40 005 | 26 801 | 3 287 | 35 858 | 26 904 | 3 619 |
Porównując dane z marca br. do danych z lutego br. widać, że największy wzrost sprzedaży ogółem zanotował tygodnik “Uważam Rze”, który w lutym zadebiutował na rynku. Najwięcej (4,97 proc.) stracił z kolei “Przekrój”.
ZKDP | 2011 | |||||
marzec | luty | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 198 848 | 141 958 | 141 594 | 198 620 | 146 087 | 145 728 |
Uważam Rze | 329 927 | 140 687 | 140 681 | 229 425 | 114 136 | 114 133 |
Polityka | 188 700 | 133 185 | 133 183 | 190 000 | 134 662 | 134 662 |
Newsweek | 177 394 | 115 454 | 107 779 | 167 408 | 111 457 | 103 114 |
Wprost | 182 000 | 112 390 | 91 630 | 180 000 | 116 093 | 95 343 |
Gazeta Polska | 137 410 | 69 992 | 68 708 | 134 470 | 71 374 | 70 102 |
Przekrój | 80 000 | 41 567 | 35 757 | 81 250 | 43 438 | 37 628 |
Przegląd | 62 000 | 21 578 | 21 578 | 61 500 | 21 599 | 21 599 |
Tygodnik Powszechny | 38 674 | 21 983 | 17 332 | 39 143 | 23 642 | 17 747 |
Przewodnik Katolicki | 40 005 | 26 801 | 3 287 | 40 005 | 26 943 | 3 222 |
Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w marcu br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 8,5 proc. i wyniosła 357 173 proc.
ZKDP | luty | |||||
2011 | 2010 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 527 268 | 357 173 | 357 173 | 492 660 | 329 204 | 329 204 |
Forum | 29 505 | 16 141 | 16 141 | 31 308 | 17 760 | 17 760 |
ZKDP | 2011 | |||||
marzec | luty | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 527 268 | 357 173 | 357 173 | 526 958 | 371586 | 371586 |
Forum | 29 505 | 16 141 | 16 141 | 29 698 | 16316 | 16316 |
Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Rekordowy marzec “Uważam Rze”, lepszy tylko “Gość Niedzielny”