SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rekordowy marzec “Uważam Rze”, lepszy tylko “Gość Niedzielny”

Większość tygodników opinii zanotowało w marcu br. spadki sprzedaży. Liderem pozostał “Gość Niedzielny”, a na drugiej pozycji uplasował się tygodnik “Uważam Rze”, który wyprzedził “Politykę”. Najwięcej stracił “Przekrój”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w marcu br. wyniosła 141 954 egz. i była o 4,07 proc. niższa niż w marcu 2010 roku.

Na drugiej lokacie w rankingu znalazł się wprowadzony na rynek w lutym br. tygodnik “Uważam Rze” (Presspublica). Jego średnia sprzedaż ogółem w trzecim miesiącu br. ukształtowała się na poziomie 140 681 egz. (więcej na ten temat).

>>> ZKDP: nierzetelne dane "Wprost". Wniosek o naganę

Na trzecie miejsce z drugiego spadła “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik sprzedażowy zmalał o 0,69 proc. do 133 183 egz.

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała - tak jak w poprzednich miesiącach - “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), zajmująca szóstą lokatę. Jej sprzedaż ogółem w marcu br. poszła do góry aż o 164,54 proc. w stosunku do marca ub.r. i wyniosła 68 708 egz.

>>> Dane za luty: “Uważam Rze” wyżej od “Newsweeka” i “Wprost”

Najwięcej stracił natomiast siódmy w zestawieniu “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Jego wynik zmalał o 13,77 proc. i wyniósł 35 757 egz.

ZKDPmarzec
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny198 848141 958141 594203 201147 879147 608
Uważam Rze329 927140 687140 681---
Polityka188 700133 185133 183192 761134 117134 114
Newsweek177 394115 454107 779159 569109 809103 356
Wprost182 000112 39091 630160 37676 87667 138
Gazeta Polska137 41069 99268 70858 39226 17325 973
Przekrój80 00041 56735 75785 29647 77741 467
Przegląd62 00021 57821 57868 10022 37822 378
Tygodnik Powszechny38 67421 98317 33241 49026 01018 970
Przewodnik Katolicki40 00526 8013 28735 85826 9043 619

 

Porównując dane z marca br. do danych z lutego br. widać, że największy wzrost sprzedaży ogółem zanotował tygodnik “Uważam Rze”, który w lutym zadebiutował na rynku. Najwięcej (4,97 proc.) stracił z kolei “Przekrój”.

ZKDP2011
marzecluty
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny198 848141 958141 594198 620146 087145 728
Uważam Rze329 927140 687140 681229 425114 136114 133
Polityka188 700133 185133 183190 000134 662134 662
Newsweek177 394115 454107 779167 408111 457103 114
Wprost182 000112 39091 630180 000116 09395 343
Gazeta Polska137 41069 99268 708134 47071 37470 102
Przekrój80 00041 56735 75781 25043 43837 628
Przegląd62 00021 57821 57861 50021 59921 599
Tygodnik Powszechny38 67421 98317 33239 14323 64217 747
Przewodnik Katolicki40 00526 8013 28740 00526 9433 222


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w marcu br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 8,5 proc. i wyniosła 357 173 proc. 

ZKDPluty
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora527 268357 173357 173492 660329 204329 204
Forum29 50516 14116 14131 30817 76017 760
 
ZKDP2011
marzecluty
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora527 268357 173357 173526 958371586371586
Forum29 50516 14116 14129 6981631616316

 


Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: Rekordowy marzec “Uważam Rze”, lepszy tylko “Gość Niedzielny”

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mini
A w kwietniu skonczyla sie kampania telewizyjna i "Uwazam rze" zaczelo pieknie spadac, oj naprawde pieknie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
odpowiedź
User
:)
niestety dla ciebie i wielu innych w kwietniu sprzedaż nadal wzrastała
odpowiedź
User
onomatopej
koniec z monopolem "salonu" na rynku mediów :)
odpowiedź