SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rewolucja w Vivie: nowe programy i logo, mniej muzyki

W połowie lipca Viva Polska przejdzie spore zmiany. Pojawi się w niej więcej polskich programów i po raz pierwszy pozycje zagraniczne, a zmniejszy się ilość muzyki. Kanał zyska też nową oprawę. - Robimy krok do przodu - mówi Wirtualnemedia.pl Magdalena Adamska, szefowa stacji.

Nowa ramówka Vivy ruszy 17 lipca br. Wtedy na antenie wystartuje zupełnie nowa oferta wieczorna - będzie taka sama od poniedziałku do piątku. O 21.30 z polskim dubbingiem nadawany będzie serial animowany dla dorosłych „Futurama”, czyli pierwsza kreskówka na antenie Vivy. O 22.30 emitowany będzie polski program „Webnięci” prowadzony przez rapera Tede i Piotra Kędzierskiego (prezentera dotąd związanego z TVP2 - fot. poniżej), w którym komentować będą oni zabawne filmiki dostępne na Wrzuta.pl. W programie pojawią się także celebryci, którzy wcielą się w nietypowe role. O 23.00 ukazywać się będzie natomiast cykl „Chyba ich pogięło”, w którym prezentowane będą dziwne i szokujące filmiki z domowych archiwów, kamer monitoringu czy kronik policyjnych.

Tede i Piotr Kędzierski w programie "Webnięci"

Latem na antenie pojawi się też program „Viva Pudelek”, o takiej samej formule jak znany z MTV Polska „MTV Pudelek”. W każdym odcinku (emisja raz w tygodniu) celebryci komentować będą ranking związany z gwiazdami. W letniej ofercie znajdą się też programy rozrywkowe emitowane dotąd w MTV, m.in. zagraniczne formaty „Next” i „Co na to tato?” oraz polska wersja „Szału ciał”.

W nowej ramówce Vivy mniej będzie teledysków - pasma muzyczne ograniczone zostaną  przede wszystkim w prime-time oraz w weekendy.

- Na rynku jest coraz więcej stacji muzycznych, które emitują te same teledyski. Dlatego chcemy wyróżnić się z naszą ofertą. Patrzymy też na to, co się dzieje w innych krajach. Na dojrzałych rynkach kanały muzyczne są niszowe i często płatne - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Magdalena Adamska, dyrektor programowa Viva Polska.

>>> 4fun.tv latem nadaje z Tunezji

Adamska dodaje też, że siostrzany kanał MTV Polska wprowadzając kilka lat temu programy kosztem muzyki zanotował wówczas wzrost oglądalności. - Programy trwające dwadzieścia kilka minut mają dłuższy czas oglądania przez statystycznego widza niż pasma z teledyskami. Na antenie Viva Polska spośród piętnastu najpopularniejszych programów w tym roku, biorąc pod uwagę oglądalność wszystkich emisji, tylko trzy były to bloki z teledyskami - tłumaczy nam Adamska.

Zmiany w stacji to reakcja na topniejącą cały czas oglądalność kanału. Viva Polska pozostaje zdecydowanym liderem wśród kanałów muzycznych, ale np. w kwietniu w grupie docelowej 13-29 lat jej widownia zmalała o 25,4 proc. (dowiedz się więcej), zaś w maju już o 27,5 proc. (więcej na ten temat). - Liczymy, że nowa oferta programowa zahamuje spadek oglądalności. Mamy nadzieję, że tegoroczna jesień będzie lepsza od poprzedniej pod względem widowni - mówi nam szefowa Vivy.

Kolejne nowe pozycje stacja zapowiada na jesień. W październiku br. wprowadzi na antenę pierwszy w historii format scripted-reality „Weekendowe historie”. - To gatunek bardzo chętnie oglądany przez widzów. Każdy odcinek dziać się będzie w czasie weekendu i opowiadać o innej historii, która przydarzyła się młodym ludziom - zapowiada Adamska. Produkcja ma liczyć 20 odcinków trwających po ok. 45 minut. Jesienią stacja planuje też wprowadzenie lifestylowych programów dla kobiet w paśmie dziennym

Wraz z nowymi programami 17 lipca br. Viva Polska przejdzie na emisję w 16:9 i zyska nową oprawę graficzną utrzymaną w ciemniejszych kolorach. - Rezygnujemy z bardzo słodkiej kolorystyki, motylków itp. Nowa oprawa będzie bardziej miejska, dojrzała i dynamiczna - podkreśla Adamska. Nowe logo stacji będzie podobne do tego, która ma niemiecka Viva, a na antenie będzie przezroczyste. W stacji emitowane będą nowe identy pokazujące scenki z udziałem młodych ludzi w mieście, a ich tłem muzycznym będzie piosenka Moniki Brodki „Varsovie”. Odświeżeniu Vivy towarzyszyć będzie kampania reklamowa pod hasłem „Viva się zmienia” (przeczytaj więcej i obejrzyj spot).

Screen z nowego idnetu Vivy z muzyką Moniki Brodki

Dołącz do dyskusji: Rewolucja w Vivie: nowe programy i logo, mniej muzyki

59 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
McAron
totalny prymitywizm dla targetu 13-16 o iq poniżej przeciętnej. Dziwny jest ten trend minimalizacji muzyki na kanałach muzycznych.
odpowiedź
User
aneks kuchenny
Droga vivo, albo postawisz na ambitniejszy repertuar, albo niestety będzie jeszcze gorzej. Młodzież mądrzeje, chce słuchać indie wykonawców, różowy pop jest passe.

Pozdrawiam, lubiłem oglądać vive w latach 1998-2001
odpowiedź
User
krzysieekp
już tak załatwili MTV Polska, że nie ma tam nic ciekawego tylko same jakieś programy (o ich poziomie się nie wypowiadam bo ich nie oglądałem, gdyż od stacji muzycznej oczekuję muzyki a nie "gadania") oraz z VH1 jak przerobili na Comedy Central i teraz VH1 znów wrócił.... dla mnie argument o dużej ilości kanałów muzycznych i dlatego wprowadzeniu "gadanych programów" jest nie do przyjęcia! zmianom w tym kierunku mówię stanowcze NIE!!!!!
odpowiedź