SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek reklamowy w 2011: Unilever zmniejszył wydatki o 38 proc. a Polkomtel o 20 proc.

W 2011 r. liderem wpływów reklamowych jest Telewizja Polsat, która zarobiła 1 558 mln zł. Najwięcej na reklamę w telewizji wydały Unilever, Polkomtel, PTK, PTC i Nestle.

Wpływy z reklam Telewizji Polsat w I półroczu 2011 roku* wyniosły 1 558 mln zł i były o 11,6 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 1 543 mln zł (o 4,2 proc. więcej niż w 2010 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 1 055 mln zł, czyli o 2 proc. niższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 2,2 proc. do poziomu 722 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 284 mln zł i były o 1,4 proc. niższe niż rok temu.

Wpływy reklamowe czterech największych nadawców wyniosły w I półroczu 2011 roku 4,88 mld zł, w porównaniu do 4,66 mld zł w analogicznym okresie 2010 r.

Wydatki reklamowe według stacji
  I-VI* 2011 ZMIANA
Polsat 1 558 942 497 zł 11,6%
TVN 1 543 870 630 zł 4,2%
TVP1 1 055 845 571 zł -2,0%
TVP2 722 548 734 zł 2,2%
VIVA Polska 284 745 385 zł -1,4%
AXN 218 958 846 zł -11,4%
Discovery 158 314 610 zł 38,4%
TV4 154 322 194 zł 24,8%
TVN 24 148 734 270 zł 7,3%
MTV Polska 132 530 755 zł -5,5%
Disney XD 102 151 115 zł 38,9%
TVP INFO 101 016 704 zł 21,6%
TVN Siedem 82 211 960 zł 11,8%
TV Puls 81 835 741 zł -71,8%
Cartoon Network 80 357 740 zł 84,1%
13TH STREET 68 258 655 zł -14,7%
National Geographic Channel 66 588 035 zł 13,3%
Animal Planet 62 646 615 zł 21,0%
Disney Channel** 60 583 055 zł  
TVN Style 59 291 860 zł -2,5%

 

  I-VI* 2010
TVN 1 481 906 878 zł
Polsat 1 396 965 302 zł
TVP1 1 076 931 492 zł
TVP2 707 115 859 zł
TV Puls 290 118 237 zł
VIVA Polska 288 656 505 zł
AXN 247 257 572 zł
4fun TV 160 744 075 zł
MTV Polska 140 242 090 zł
TVN 24 138 647 673 zł
TV4 123 677 031 zł
Discovery 114 370 000 zł
TVP INFO 83 056 842 zł
13TH STREET 79 980 295 zł
TVN Siedem 73 558 613 zł
Disney XD 73 531 075 zł
TVN Style 60 787 376 zł
National Geographic Channel 58 791 735 zł
Kino Polska 58 213 640 zł
Comedy Central Family 55 924 520 zł


Unilever zmniejszył wydatki o 38 proc., ale utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w I półroczu 2011 r. firmy Unilever, Polkomtel, PTK Centertel, PTC i Nestle.  

  I-VI* 2011
UNILEVER POLSKA 279 243 019 zł
POLKOMTEL 206 461 316 zł
PTK CENTERTEL 201 873 318 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 182 359 490 zł
NESTLE POLSKA 180 637 867 zł
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA 178 908 587 zł
DANONE 161 359 842 zł
AFLOFARM 150 642 240 zł
L'OREAL POLSKA 129 460 328 zł
FERRERO POLSKA 113 675 513 zł
US PHARMACIA 113 662 530 zł
P4 109 094 504 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR 105 495 335 zł
HENKEL POLSKA 104 129 951 zł
MARS POLSKA 100 685 387 zł
RECKITT BENCKISER (POLAND) 89 890 282 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 78 407 450 zł
KRAFT FOODS POLSKA 77 410 775 zł
GRUPA ŻYWIEC 77 171 001 zł
JOHNSON & JOHNSON POLAND 67 657 836 zł
WIRTUALNEMEDIA.PL 
  I-VI* 2010
UNILEVER POLSKA 451 292 839 zł
POLKOMTEL 255 863 640 zł
NESTLE POLSKA 212 156 531 zł
DANONE 203 911 350 zł
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA 183 960 862 zł
PTK CENTERTEL 177 090 745 zł
L'OREAL POLSKA 165 176 366 zł
HENKEL POLSKA 147 160 176 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 141 732 074 zł
US PHARMACIA 132 025 744 zł
RECKITT BENCKISER (POLAND) 130 183 903 zł
P4 112 113 662 zł
FERRERO POLSKA 106 531 590 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 94 972 333 zł
AFLOFARM 91 052 466 zł
MARS POLSKA 82 013 188 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR 72 725 061 zł
KRAFT FOODS POLSKA 70 449 137 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 66 661 761 zł
METRO GROUP 64 310 008 zł
* dane do 26.06

 ** monitoring reklamowy od kwietnia br.

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamowy w 2011: Unilever zmniejszył wydatki o 38 proc. a Polkomtel o 20 proc.

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wygodny
czy tych danych za 2010 i 2011 nie można publikować w jednej tabeli, obok siebie?
0 0
odpowiedź
User
macius
ciesz sie ze nie daja na 10 slajdach jeszcze jak wp czy onet :)
0 0
odpowiedź
User
Znajacy
Buuuuuuuuhaha, To przecież bzdura takie zestawienie na podstawie ratecardow. Nie wiem po co to w ogóle jest publikowane.
0 0
odpowiedź