Rynek reklamy wzrośnie o 10 proc. w 2007 roku
Wartość rynku reklamy wyniosła ok. 1,9 mld zł w drugim kwartale 2007 r. i była o 9 proc. wyższa niż w drugim kwartale 2006 roku - podała Agora w komunikacie. Po tych wynikach Agora szacuje, że w tym roku rynek reklamy wzrośnie o 10 proc.
Największe budżety reklamowe przypadły telewizji (ok. 0,9 mld zł), która w drugim kwartale 2007 roku zwiększyła wpływy reklamowe o prawie 13 proc.
"Podobnie jak w poprzednim kwartale wzrost wpływów telewizji to efekt podwyżek cen reklam, a także wzrostu wolumenu sprzedaży reklam" - podała Agora.
Wydatki na reklamę w prasie, w drugim kwartale 2007, w magazynach wzrosły o 1 proc. i o 2 proc. w dziennikach. Podobnie jak w pierwszym kwartale 2007 r. najsłabsze wyniki zanotowały gazety ogólnopolskie (spadek o 4 proc.), które najsilniej konkurują z telewizją o budżety reklamowe ogólnopolskich kampanii.
W drugim kwartale 2007 roku nie zmienił się poziom wydatków na reklamę w stacjach radiowych. W tym okresie rozgłośnie lokalne oraz regionalne były częściej wybierane przez reklamodawców (wzrost wydatków o około 10 proc.), podczas gdy wpływy stacji ogólnopolskich spadły o ponad 6 proc.
Najbardziej dynamicznym segmentem rynku w drugim kwartale 2007 r. była reklama internetowa. Wydatki w tym medium wzrosły o 30 proc. Wydatki na reklamę w outdoorze zwiększyły się w tym samym czasie o ponad 13 proc.
W sumie, w pierwszym półroczu 2007 r. wydatki reklamowe na wszystkie media w Polsce sięgnęły 3,3 mld zł i były wyższe od zeszłorocznych o 280 mln zł, czyli o 9 proc.
Według szacunków Agory największą popularnością w tym okresie cieszyła się telewizja, na którą przypadło około 48 proc. wszystkich budżetów reklamowych.
W dziennikach, reklamodawcy wydali o 10 mln zł więcej niż przed rokiem. Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o 26 mln zł, zaś na reklamę radiową o 5 mln zł. Wpływy internetu w tym okresie wzrosły o 40 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy wzrośnie o 10 proc. w 2007 roku