Rynek smartfonów w III kw.: Huawei i Samsung w górę, Apple i Xiaomi w dół
387,5 miliona smartfonów zostało sprzedanych na świecie w III kwartale 2019 roku - wynika z danych firmy badawczej Gartner.
W III kwartale globalna sprzedaż smartfonów sięgnęła 387,5 miliona sztuk i była o 0,4 proc. mniejsza w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej (389,1 mln).
Analitycy Gartnera podkreślają, że niski popyt jest efektem zmiany podejścia konsumentów, którym w większym niż kiedyś stopniu zależy na stosunku wartości do ceny. Podczas gdy wcześniej wybierali urządzenia jak najtańsze, tak teraz częściej decydują się na te ze średniej półki cenowej. Zauważyły to i uwzględniły w swoich strategiach takie marki jak Samsung, Huawei, Xiaomi, Oppo i Vivo, wzmacniając ofertę w tym segmencie. Wyniki za III kwartał pokazują, że szczególnie zyskały na tym Huawei, Samsung i Oppo, które zwiększyły swoje udziały w rynku, podczas gdy Apple zanotowało kolejny dwucyfrowy spadek sprzedaży.
Poza tym analitycy Gartnera zauważają, że na spadek całego rynku wpływ mają także decyzje użytkowników wstrzymujących się z zakupem nowego smartfona do przyszłego roku, w oczekiwaniu na rozwój technologii 5G.
Liderem Samsung
W III kwartale pozycję lidera obronił Samsung, który zanotował wzrost sprzedaży rok do roku o 7,8 proc., do 79,1 miliona smartfonów, zwiększając jednocześnie udział w rynku z 18,9 proc. do 20,4 proc.
Jeszcze szybciej rosła sprzedaż urządzeń Huawei - o 26 proc., do 65,8 miliona sztuk. Przełożyło się to na 17 proc. rynkowego udziału (+3,6 pkt. proc. r/r). Huawei jako jedyna firma w TOP 5 może pochwalić się dwucyfrowym wzrostem sprzedaży.
Tymczasem trzecie w zestawieniu Apple odnotowało spadek zarówno sprzedaży iPhone'ów (o 10,7 proc., z 45,7 mln do 40,8 mln sztuk), jak i udziału w rynku (z 11,8 proc. do 10,5 proc.). TOP 5 rankingu zamykają firmy z Chin - Xiaomi i Oppo.
Dołącz do dyskusji: Rynek smartfonów w III kw.: Huawei i Samsung w górę, Apple i Xiaomi w dół