„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele e-wydań dzienników w maju
W maju br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia”.
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w maju 2017 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 404 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 3,32 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 605 egz., o 0,97 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 4,53 proc. do 3 205 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która awansowała z siódmej na szóstą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 4,55 proc. i wyniósł 322 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 74,79 proc. do 89 egz., zanotował z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu spadł z szóstej na ósmą lokatę.
Tylko jeden dziennik w maju br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2016 roku zmalał o 13,44 proc. i wyniósł 599 egz.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w maju 2017 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 910 egz., po spadku o 40,45 proc.
Drugie miejsce zajął „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 639 egz., po wzroście o 8,12 proc.
Podium, po awansie z 8. pozycji, uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 117,41 proc. do 587 egz.
Z 21. na 5. lokatę awansowała „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 488 egz., po wzroście o 542,11 proc. - zdecydowanie największym w zestawieniu.
Najwięcej stracił tutaj „Express Ilustrowany” (również Polska Press Grupa) - było to 93,81 proc. do 12 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 13. na 22.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele e-wydań dzienników w maju