„Rzeczpospolita” liderem sprzedaży e-wydań
W lipcu br. na pozycję lidera średniej sprzedaży wydań elektronicznych wśród gazet codziennych awansowała „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast najwięcej mutacji cyfrowych sprzedała „Gazeta Wyborcza”.
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w lipcu 2013 roku zanotowała średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 10 230 egz. W porównaniu do lipca 2012 roku tytuł ten pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym aż 149,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tym samym dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.
Natomiast na drugą lokatę spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 486 egz., czyli o 35,73 proc. większym niż rok wcześniej. Jednak pochwalić się on może największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 19,75 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 22,39 proc. do 2 225 egz.
>>> „Rzeczpospolita” w kioskach sprzedaje już tylko 10 tys. egz.
Z kolei z trzeciego na czwarte miejsce spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 2 134 egz., czyli o 6,91 proc. więcej niż rok wcześniej.
W lipcu 2013 roku tylko dwa dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1 129 egz. była „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się o 0,62 proc. Na drugim miejscu znalazł się „Parkiet” (1 000 egz., wzrost aż o 2 073,91 proc.).
ZKDP |
lipiec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż mutacji cyfrowych |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż mutacji cyfrowych |
Sprzedaż ogółem |
Rzeczpospolita |
10 230 |
0 |
64 505 |
4 107 |
413 |
74 910 |
Dziennik Gazeta Prawna |
9 486 |
0 |
48 031 |
6 989 |
0 |
51 569 |
Puls Biznesu |
2 225 |
0 |
11 551 |
1 818 |
0 |
12 458 |
Gazeta Wyborcza |
2 134 |
1 129 |
183 464 |
1 996 |
1 122 |
221 078 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
465 |
1 000 |
3 680 |
324 |
46 |
4 091 |
Gazeta Polska Codziennie |
321 |
0 |
24 004 |
318 |
0 |
26 616 |
Przegląd Sportowy |
149 |
0 |
42 771 |
112 |
0 |
46 910 |
Fakt Gazeta Codzienna |
109 |
0 |
325 803 |
74 |
0 |
359 135 |
Super Express |
0 |
0 |
143 163 |
0 |
0 |
152 899 |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” liderem sprzedaży e-wydań