„Rzeczpospolita” liderem sprzedaży e-wydań
W lipcu br. na pozycję lidera średniej sprzedaży wydań elektronicznych wśród gazet codziennych awansowała „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast najwięcej mutacji cyfrowych sprzedała „Gazeta Wyborcza”.
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w lipcu 2013 roku zanotowała średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 10 230 egz. W porównaniu do lipca 2012 roku tytuł ten pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym aż 149,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tym samym dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.
Natomiast na drugą lokatę spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 486 egz., czyli o 35,73 proc. większym niż rok wcześniej. Jednak pochwalić się on może największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 19,75 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 22,39 proc. do 2 225 egz.
>>> „Rzeczpospolita” w kioskach sprzedaje już tylko 10 tys. egz.
Z kolei z trzeciego na czwarte miejsce spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 2 134 egz., czyli o 6,91 proc. więcej niż rok wcześniej.
W lipcu 2013 roku tylko dwa dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1 129 egz. była „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się o 0,62 proc. Na drugim miejscu znalazł się „Parkiet” (1 000 egz., wzrost aż o 2 073,91 proc.).
ZKDP | lipiec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem |
Rzeczpospolita | 10 230 | 0 | 64 505 | 4 107 | 413 | 74 910 |
Dziennik Gazeta Prawna | 9 486 | 0 | 48 031 | 6 989 | 0 | 51 569 |
Puls Biznesu | 2 225 | 0 | 11 551 | 1 818 | 0 | 12 458 |
Gazeta Wyborcza | 2 134 | 1 129 | 183 464 | 1 996 | 1 122 | 221 078 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 465 | 1 000 | 3 680 | 324 | 46 | 4 091 |
Gazeta Polska Codziennie | 321 | 0 | 24 004 | 318 | 0 | 26 616 |
Przegląd Sportowy | 149 | 0 | 42 771 | 112 | 0 | 46 910 |
Fakt Gazeta Codzienna | 109 | 0 | 325 803 | 74 | 0 | 359 135 |
Super Express | 0 | 0 | 143 163 | 0 | 0 | 152 899 |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” liderem sprzedaży e-wydań