'Rzeczpospolita' wygrywa z 'DGP', traci 'Gazeta Wyborcza'
W październiku 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich - najwięcej straciły 'Puls Biznesu' i 'Parkiet', najmniej 'Super Express' i 'Fakt'. Szczegóły w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w październiku 2009 r. wyniosła 457 062 egz., czyli o 4 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 334 193 egz. Jest to wynik o 12 proc. słabszy niż w październiku 2008 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 5 proc. do 187 980 egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolitą". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w październiku wynik na poziomie 116 453 egz., co oznacza spadek o 13 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.
"Rzeczpospolita" wyprzedziła piąty "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż ogółem "DGP" wyniosła 107 813 egz.
Tytuł | październik | |||
Wirtualnemedia.pl | 2009 | 2008 | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem* | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 612 274 | 457 062 | 671 299 | 478 898 |
Gazeta Wyborcza | 474 476 | 334 193 | 557 741 | 382 711 |
Super Express | 315 420 | 187 980 | 336 323 | 197 185 |
Rzeczpospolita | 188 866 | 116 453 | 205 667 | 134 848 |
Dziennik Gazeta Prawna** | 178 101 | 107 813 | - | - |
Przegląd Sportowy | 98 948 | 54 098 | 109 679 | 60 325 |
Futbol News | 102 687 | 21 645 | - | - |
Puls Biznesu | 21 345 | 14 582 | 27 784 | 18 273 |
Parkiet | 16 312 | 6 816 | 23 845 | 9 594 |
W październiku br. w porównaniu z wrześniem największy spadek sprzedaży odnotowały "Dziennik Gazeta Prawna" i "Przegląd Sportowy".
Tytuł | 2009 | |||
Wirtualnemedia.pl | październik | wrzesień | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem* | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 612 274 | 457 062 | 599 591 | 443 385 |
Gazeta Wyborcza | 474 476 | 334 193 | 466 920 | 331 961 |
Super Express | 315 420 | 187 980 | 305 113 | 182 241 |
Rzeczpospolita | 188 866 | 116 453 | 179 979 | 112 941 |
Dziennik Gazeta Prawna** | 178 101 | 107 813 | 192 735 | 116 568 |
Przegląd Sportowy | 98 948 | 54 098 | 110 474 | 61 246 |
Futbol News | 102 687 | 21 645 | 121 006 | 23 333 |
Puls Biznesu | 21 345 | 14 582 | 19 842 | 14 719 |
Parkiet | 16 312 | 6 816 | 15 439 | 6 961 |
* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: 'Rzeczpospolita' wygrywa z 'DGP', traci 'Gazeta Wyborcza'