SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” wyprzedziła „Gazetę Prawną”. „Parkiet” z największym wzrostem (sprzedaż e-wydań za I półrocze)

W I półroczu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych na pierwsze miejsce awansowało „Echo Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w I półroczu 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 714 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 31,38 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W I półroczu 2014 roku dziennik ten był drugi.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Natomiast na drugą pozycję z pierwszej w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 068 egz., czyli o 0,55 proc. mniejszym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 15,05 proc. do 2 767 egz.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 36,23 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się dwa oczka niżej z wynikiem 1 865 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 37,84 proc. Od lutego ub.r. „Parkiet” oferuje dostęp do elektronicznej wersji gazety już w wieczór poprzedzający pojawienie się numeru w kioskach.

Z kolei największy spadek odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która spadła z miejsca szóstego na siódme. Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu obniżyła się bowiem o 34,62 proc. do 357 egz.

W I półroczu 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku zmalał o 18,77 proc. i wyniósł 805 egz.

ZKDP

I półrocze

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Rzeczpospolita

9 714

56 639

7 394

56 454

Dziennik Gazeta Prawna

9 068

46 973

9 118

50 035

Puls Biznesu

2 767

10 638

2 405

10 989

Gazeta Wyborcza

2 266

162 096

1 961

174 708

Parkiet Gazeta Giełdy

1 865

4 928

1369

4 510

Przegląd Sportowy

364

30 152

396

34 663

Gazeta Polska Codziennie

357

18 841

546

21 061

Fakt Gazeta Codzienna

235

315 480

237

333 592

Super Express

0

148 066

0

153 022

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w I półroczu br. należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 863 egz., po największym wzroście w rankingu wynoszącym 978,75 proc. W I półroczu ub.r. tytuł ten był 11.

Drugie miejsce zajął „Głos - Dziennik Pomorza” (Polskapresse), który rok wcześniej był dziesiąty. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 592 egz., po wzroście o 604,76 proc.

Z pierwszej na trzecią lokatę spadł „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Jego średni wynik e-wydań zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 34,85 proc. do 400 egz.

ZKDP

I półrocze

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Echo Dnia

863

20 335

80

21 661

Głos - Dziennik Pomorza

592

23 240

84

24 785

Polska Dziennik Bałtycki

400

24 840

614

28 146

Gazeta Pomorska

370

42 054

127

46 093

Polska Głos Wielkopolski

323

30 868

395

33 337

Gazeta Lubuska

282

20 616

129

23 290

Polska Gazeta Krakowska

214

17 118

238

18 680

Polska Gazeta Wrocławska

201

16 829

272

18 580

Dziennik Polski

175

19 319

175

21 962

Polska Dziennik Zachodni

164

40 759

218

47 055

Nowa Trybuna Opolska

160

14 730

62

16 627

Gazeta Codzienna Nowiny

152

16 447

31

18 703

Express Bydgoski

136

11 233

71

12 212

Polska Dziennik Łódzki

133

23 554

173

25 934

Nowości - Dziennik Toruński

109

12 884

55

14 237

Gazeta Współczesna

106

6 590

29

7 992

Polska Metropolia Warszawska

85

3 948

38

4 101

Polska Kurier Lubelski

69

4 391

47

4 628

Kurier Szczeciński

62

11 433

54

13 111

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

55

15 354

28

17 134

Kurier Poranny

53

5 435

36

6 617

Express Ilustrowany

44

29 192

67

33 430

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” wyprzedziła „Gazetę Prawną”. „Parkiet” z największym wzrostem (sprzedaż e-wydań za I półrocze)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl