SentiOne z rekordowymi wynikami. Przychody w górę o 70 procent, 5 mln złotych zysku EBIDTA
Specjalizujący się w AI, botach i automatyzacji marketingu firma SentiOne pochwalił się rekordowymi wynikami. W 2020 roku firma zwiększyła swoje przychody o 70 procent, z kolei zysk EBIDTA zamknął się kwotą 5 mln złotych. Rok 2021 SentiOne chce przeznaczyć na rozwój produktów i usług związanych z segmentem sztucznej inteligencji.
Firma SentiOne powstała 10 lat temu. Zajmuje się monitoringiem internetu i mediów społecznościowych oraz automatyzacją obsługi klienta opartej o metody sztucznej inteligencji.
SentiOne poza świadczeniem usług z zakresu monitoringu internetu od 3 lat rozwija swoje kompetencje w zakresie nauczania maszynowego oraz rozumienia języka naturalnego, tworząc chatboty i voiceboty znacznie usprawniające obsługę klientów.
Z rozwiązań dostarczonych przez SentiOne korzystają m.in. bank BNP Paribas oraz firma windykacyjna Kruk S.A. W 2020 r. firma wygrała przetargi na wdrożenie automatyzacji obsługi klienta, w sumie na kwotę 6,5 mln zł.
Czytaj także: Startup Pergamin dostaje 3 miliony złotych finansowania na rozwój. Inwestorami JR Holding i Nunatak Capital
Rekordowe wyniki
Teraz SentiOne poinformowało lakonicznie o wynikach finansowych osiągniętych przez firmę w 2020 r. Okazuje się, że startup wypracował w tym okresie 15 mln zł przychodów, co stanowi wzrost rok do roku o 70 proc. Z kolei zysk EBIDTA osiągnął poziom 5 mln zł.
- Rok 2020 był dla nas zdecydowanie rokiem przełomowym, wkroczyliśmy w fazę bardzo intensywnego rozwoju, skalowania procesów, dynamicznej ekspansji zagranicznej oraz dużego zainteresowania ze strony klientów i partnerów – wymienia w komunikacie Kamil Bargiel, założyciel i CEO SentiOne - Pojawiły się również zapytania ze strony inwestorów, tak polskich, jak i zagranicznych i w związku z tym rozważamy niewielką emisję udziałów dla inwestorów prywatnych w celu przyspieszenia wzrostu.
Boom na automatyzację AI
W 2017 r. SentiOne otrzymało ponad 8 mln zł w ramach grantu badawczego z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Dzięki niemu wraz z uniwersytetami technicznymi w Polsce i za granicą stworzyło nową generację usług do automatyzacji marketingu oraz obsługi sieci społecznościowych opartą o metody sztucznej inteligencji.
- Kluczowym wydarzeniem był udany debiut nowej linii biznesowej na rynku: platformy do automatyzacji obsługi klienta za pomocą sztucznej inteligencji, dla której widzimy ogromne perspektywy na przyszłość - przypomina Kamil Bargiel. - Potwierdzeniem słuszności naszej strategii rozwoju jest olbrzymi popyt rynkowy, z którym spotkał się nowy produkt. Efektem jest solidny lejek sprzedażowy na 2021 rok wśród firm z sektora bankowego, ubezpieczeń oraz energetyki.
Czytaj także: Robert Lewandowski zainwestował w biopreparaty dla rolnictwa Bio-Lider
Plany i zatrudnienie
SentiOne zapowiada, że w 2021 r. skupiać się będzie na doskonaleniu autorskiej technologii AI w językach angielskim, niemieckim oraz hiszpańskim i na ekspansji na rynki zachodnioeuropejskie. W tym celu spółka pozyskała strategiczne partnerstwo z europejskim inkubatorem EIT Digital, który łączy spółki technologiczne z klientami typu enterprise w Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii. W 2020 r. SentiOne otrzymało tytuł finalisty EIT Digital Challenge i znalazło się wśród 20 najlepszych spółek technologicznych w Europie.
Startup informuje też, że w związku z dużym zainteresowaniem usługami firmy od początku pandemii zatrudnia średnio 2-3 nowe osoby miesięcznie. SentiOne powołało 3 nowe zespoły zajmujące się rozwojem linii biznesowej chatbotów i voicebotów: Project Managerów do prowadzenia najbardziej skomplikowanych wdrożeń, chatbot designerów do projektowania konwersacji tekstowych i głosowych oraz dział analizy biznesowej, do którego trafiają wszystkie zapytania przetargowe. Do końca czerwca br. firma planuje zatrudnić dodatkowe 24 osoby.
Dołącz do dyskusji: SentiOne z rekordowymi wynikami. Przychody w górę o 70 procent, 5 mln złotych zysku EBIDTA