Serwis Kuaishou idzie na giełdę. Chce zagrozić TikTokowi
Chiński serwis społecznościowy Kuaishou złożył dokumenty poprzedzające jego wejście na giełdę w Hongkongu. Na wybranych rynkach firma chce realnie zagrozić ByteDance, właścicielowi aplikacji TikTok.
TikTok należy do najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, według dostępnych danych obecnie korzysta z niej globalnie ponad 2 mld użytkowników.
Należąca do ByteDance aplikacja funkcjonuje z powodzeniem na rynku, jednak serwisowi rośnie konkurencja. Stopniowo popularność zyskują rywale TikToka w postaci takich platform Triller czy Linkee.
Czytaj także: TikTok przedłuża umowę z Sony Music. Zapłaci więcej pieniędzy
Kuaishou idzie na giełdę
Na rynku chińskim odpowiednikiem TikToka jest prowadzona przez ByteDance aplikacja Douyin, która na plecach coraz mocniej czuje oddech najpoważniejszego konkurenta w postaci platformy Kuaishou.
Kuaishou funkcjonuje na podobnych zasadach jak TikTok pozwalając użytkownikom na zamieszczanie krótkich klipów wideo wzbogaconych o gotowy podkład muzyczny. Serwis został założony przez Su Hua, inżyniera pracującego wcześniej dla Google’a i Baidu.
Aplikacja, której użytkownikami są zwykle mieszkańcy niewielkich wsi i miast jest coraz popularniejsza w Chinach i na innych wybranych rynkach, m.in. w Brazylii, Indiach i Wietnamie.
Kuaishou w ostatnim okresie rozwija się dynamicznie, na co wpływ ma m.in. pandemia koronawirusa i domowa izolacja milionów osób. Obecnie aplikacja notuje 300 mln wizyt każdego dnia. To czyni tę platformę numerem 2 w Chinach, przed nią znajduje się jedynie Douyin.
Czytaj także: Agencja They.pl partnerem TikToka w Polsce
Teraz serwis Kuaishou zaplanował debiut na giełdzie w Hongkongu, do którego ma dojść na początku 2021 r. Według prospektu emisyjnego w pierwszej połowie br. firma zwiększyła swoje przychody do 3,8 mld dol. przy stracie na poziomie miliarda dol. Start na giełdzie zakłada ofertę sprzedaży 10 proc. akcji firmy, co pozwoliłoby jej osiągnąć rynkową wycenę w wysokości 50 mld dol.
Choć Kuaishou ma ambicje stworzenia realnej konkurencji dla ByteDance, to do osiągnięcia tego celu może być wciąż daleko. Niedawno ByteDance zdradził własne plany wprowadzenia Douyin na giełdę podając, że w pierwszej połowie br. serwis osiągnął przychody w wysokości 6,15 mld dol., a liczba codziennych wizyt w aplikacji sięga 600 mln. Jeśli giełdowy debiut okaże się sukcesem, to rynkowa wycena ByteDance może osiągnąć kwotę 180 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Serwis Kuaishou idzie na giełdę. Chce zagrozić TikTokowi