Serwisy dzienników: na czele Fakt.pl przed Wyborcza.pl i SE.pl, w dół Wyborcza.biz i Gazetaprawna.pl
Fakt.pl ma najwięcej użytkowników i odsłon wśród serwisów dzienników ogólnopolskich, natomiast na najdłuższej odwiedzających przyciąga PB.pl. W skali roku spore spadki odwiedzalności zanotowały Wyborcza.biz i Gazetaprawna.pl.
W październiku br. Fakt.pl (Grupa Onet-RASP) odwiedziło 6,31 mln realnych użytkowników (czyli 22,96 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 98,92 mln odsłon, a każdy korzystał ze strony przeciętnie przez 16 minut i 45 sekund (16:45) - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.
Pod względem liczby użytkowników serwis nieznacznie (o 165,3 tys.) wyprzedził Wyborcza.pl (Agora), notując przy tym o 40,26 mln więcej odsłon. Z „Gazetą Wyborczą” jest związana także witryna gospodarcza Wyborcza.biz, która w zeszłym miesiącu zanotowała 1,27 mln użytkowników i 2,53 mln odsłon. We wszystkich witrynach „GW” od prawie czterech lat obowiązuje płatny system dostępu do treści, z którego obecnie korzysta już ponad 110 tys. osób.
Portal „Super Expressu” (ZPR Media) przy 5,78 mln użytkowników zanotował 35,9 mln odsłon i 5:05 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. PrzegladSportowy.pl (Grupa Onet-RASP) miał 3,39 mln użytkowników, 27,67 mln odsłon i 8:48 minuty przeciętnego czasu korzystania, a portal „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) - miesiąc temu udostępniony na stałe w nowej odsłonie - zanotował 2,73 mln użytkowników, 10,81 mln odsłon i 5:03 minuty średniego czasu korzystania.
Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) związane są trzy serwisy, z których Gazetaprawna.pl w zeszłym miesiącu przy 1,99 mln użytkowników miał 7,24 mln odsłon, a Dziennik.pl - przy 1,92 mln użytkowników 12,86 mln odsłon, natomiast zdecydowanie najniższe wyniki (521,2 tys. użytkowników i 2,1 mln odsłon) osiągnął Forsal.pl.
Wśród portali dzienników zajmujących się wyłącznie gospodarką najpopularniejszy jest PB.pl (Bonnier Business Polska) z 647,6 tys. użytkowników, 4,31 mln odsłon i 19:10 minuty przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego. W serwisie na początku br. wraz z nową odsłoną wprowadzono zmieniony system płatnego dostępu do treści. Z kolei Parkiet.com (Gremi Media) zanotował 110,2 tys. użytkowników, 1,68 mln odsłon i 16:30 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Serwisy dzienników ogólnopolskich w październiku 2017 r. |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
fakt.pl |
6 306 125 |
98 920 978 |
0:16:45 |
22,96% |
wyborcza.pl |
6 140 781 |
58 660 552 |
0:09:51 |
22,36% |
se.pl |
5 781 203 |
35 900 629 |
0:05:05 |
21,05% |
przegladsportowy.pl |
3 395 927 |
27 673 078 |
0:08:48 |
12,37% |
rp.pl |
2 734 013 |
10 815 391 |
0:05:03 |
9,96% |
gazetaprawna.pl |
1 987 488 |
7 236 564 |
0:04:08 |
7,24% |
dziennik.pl |
1 918 658 |
12 859 252 |
0:05:28 |
6,99% |
wyborcza.biz |
1 275 898 |
2 527 848 |
0:01:34 |
4,65% |
polskatimes.pl |
846 523 |
2 142 553 |
0:01:25 |
3,08% |
pb.pl |
647 567 |
4 310 422 |
0:19:10 |
2,36% |
forsal.pl |
521 217 |
2 100 693 |
0:04:21 |
1,90% |
parkiet.com |
110 171 |
1 684 273 |
0:16:30 |
0,40% |
Tylko na komputerach Fakt.pl odwiedziło 3,39 mln internautów, którzy wykonali 43,51 mln odsłon, a każdy spędził w serwisie przeciętnie 14:13 minuty. Wyborcza.pl zanotowała o 217,7 tys. użytkowników i 11,19 mln odsłon mniej.
SE.pl miał 3,58 mln użytkowników i 18,65 mln odsłon, a Przegladsportowy.pl - 2,16 mln użytkowników i 11,56 mln odsłon.
Z PB.pl odwiedzający korzystał średnio przez 28:15 minuty, a z Parkiet.com - przez 20:56 minuty.
Serwisy dzienników ogólnopolskich w październiku 2017 r. na komputerach |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
fakt.pl |
3 394 381 |
43 513 837 |
0:14:13 |
12,36% |
wyborcza.pl |
3 612 046 |
32 326 446 |
0:10:09 |
13,15% |
se.pl |
3 578 043 |
18 656 758 |
0:04:01 |
13,03% |
przegladsportowy.pl |
2 162 261 |
11 564 510 |
0:06:05 |
7,87% |
rp.pl |
1 759 470 |
6 730 543 |
0:05:19 |
6,41% |
gazetaprawna.pl |
1 470 805 |
4 626 450 |
0:03:39 |
5,36% |
dziennik.pl |
1 014 690 |
6 113 043 |
0:06:11 |
3,69% |
wyborcza.biz |
718 881 |
1 371 042 |
0:01:31 |
2,62% |
polskatimes.pl |
390 179 |
1 022 762 |
0:01:46 |
1,42% |
pb.pl |
390 080 |
3 089 734 |
0:28:15 |
1,42% |
forsal.pl |
300 699 |
1 038 810 |
0:04:14 |
1,09% |
parkiet.com |
70 998 |
1 374 996 |
0:20:56 |
0,26% |
Portal „Faktu” na smartfonach i tabletach zanotował już wyższe wyniki odwiedzalności niż na komputerach: minimalnie więcej użytkowników (3,99 mln), znaczenie więcej odsłon (55,41 mln, wobec 43,51 mln na komputerach) oraz nieco dłuższy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego (14:21 minuty).
Wyborcza.pl też miała w mobile’u więcej użytkowników niż na desktopie (3,66 mln wobec 3,61 mln), a Przegladsportowy.pl - więcej odsłon (16,11 mln wobec 11,56 mln).
Serwisy dzienników ogólnopolskich w październiku wrześniu 2017 r. na smartfonach i tabletach |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
fakt.pl |
3 995 115 |
55 407 141 |
0:14:21 |
14,55% |
wyborcza.pl |
3 662 462 |
26 334 106 |
0:06:30 |
13,34% |
se.pl |
3 013 665 |
17 243 871 |
0:04:59 |
10,97% |
przegladsportowy.pl |
1 879 847 |
16 108 568 |
0:08:54 |
6,85% |
rp.pl |
1 182 042 |
4 084 848 |
0:03:47 |
4,30% |
gazetaprawna.pl |
633 088 |
2 610 114 |
0:04:31 |
2,31% |
dziennik.pl |
1 101 902 |
6 746 208 |
0:03:49 |
4,01% |
wyborcza.biz |
650 309 |
1 156 806 |
0:01:25 |
2,37% |
polskatimes.pl |
499 458 |
1 119 791 |
0:01:01 |
1,82% |
pb.pl |
283 594 |
1 220 688 |
0:04:56 |
1,03% |
forsal.pl |
231 238 |
1 061 883 |
0:04:18 |
0,84% |
parkiet.com |
- |
309 277 |
- |
- |
W skali roku Fakt.pl zyskał 0,76 pkt proc. zasięgu (to 3,4 proc. w górę), natomiast liczba odsłon serwisu zmalała aż o 91 mln (czyli 47,9 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego wydłużył się o 16 sekund (a więc 1,6 proc.).
Wyborcza.pl przy wzroście zasięgu o 0,79 pkt proc. (3,7 proc.) straciła 5,62 mln odsłon i 2:51 minuty przeciętnego czasu korzystania (to 8,7 i 22,4 proc. w dół). Z kolei SE.pl zyskał 1,44 pkt proc. zasięgu, 1,27 mln odsłon i 3 sekundy średniego czasu korzystania (to 7,3, 3,7 i 1 proc. w górę).
Rp.pl przy wzroście zasięgu o 1,64 pkt proc. (czyli 19,7 proc.) zanotował spadek liczby odsłon o 9,88 mln (47,7 proc. w dół) i średniego czasy spędzonego przez użytkownika o 2:52 minuty (36,2 proc. w dół). Podobna zmiana nastąpiła w przypadku Polskatimes.pl: wzrost zasięgu o 0,48 pkt proc. (18,5 proc.) oraz spadek liczby odsłon o 588,5 tys. i średniego czasu korzystania o 1:22 minuty (to 21,5 i 49,1 proc. w dół). Przegladsportowy.pl zyskał natomiast 0,69 pkt proc. zasięgu (5,9 proc. w górę), ale stracił 1,8 mln odsłon i 3:46 minuty przeciętnego czasu korzystania (to spadki o 6,1 i 30 proc.).
Z kolei Gazetaprawna.pl zanotowała spadki o 1,32 pkt proc. zasięgu, 745,2 tys. odsłon (to 15,4 i 9,3 proc. w dół), a Wyborcza.biz - 1,02 pkt proc. zasięgu, 2,45 mln odsłon i 1:09 minuty średniego czasu korzystania (to 18, 49,3 i 42,3 proc. w dół).
Dołącz do dyskusji: Serwisy dzienników: na czele Fakt.pl przed Wyborcza.pl i SE.pl, w dół Wyborcza.biz i Gazetaprawna.pl