Onet i WP ze spadkami, o2.pl i SE.pl przed Naszemiasto, TVN24.pl i Wyborcza.pl (TOP10 stron z informacjami i publicystyką)
W listopadzie czołowe serwisy informacyjno-publicystyczne miały prawie 8 proc. mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Największe spadki zanotowały Naszemiasto.pl, Wyborcza.pl, Radiozet.pl i Fakt.pl, natomiast wzrosty osiągnęły o2.pl i SE.pl. Liderem jest niezmiennie Onet przed WP.pl.
Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie br. w całej kategorii informacji i publicystyki (z uwzględnieniem treści regionalnych i o pogodzie) zanotował 12 mln użytkowników, co dało 41,35 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Poziom 10 mln użytkowników w tej kategorii przekroczyły jeszcze dwie witryny należące do Wirtualnej Polski. WP.pl odwiedziło 10,45 mln internautów (co dało 36,02 proc. zasięgu), a o2.pl - 10,34 mln (35,62 proc.).
W dalszej części zestawienia przeważają portale mediów pozainternetowych. Serwis „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) w kategorii informacyjno-publicystycznej zanotował 9,69 mln użytkowników i 33,39 proc. zasięgu, portal „Gazety Wyborczej” Wyborcza.pl (Agora) - 9,12 mln odwiedzających i 31,43 proc. zasięgu, a Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 7,17 mln użytkowników i 24,69 proc. zasięgu.
Na Wyborcza.pl od lat obowiązuje subskrypcyjny system dostępu do treści, na koniec września korzystało z niego 241 tys. użytkowników. Na Fakt.pl podobną ofertę wprowadzono w sierpniu br.
Część informacyjno-publicystyczną TVN24.pl (Discovery Grupa TVN) odwiedziło 9,28 mln internautów, na Interii (Grupa Cyfrowy Polsat) analogiczna sekcja miała 8,81 mln użytkowników, a na Radiozet.pl (Eurozet) - 8,59 mln.
W rankingu jest jeden portal, w którym dominują treści regionalne - Naszemiasto.pl (Polska Press Grupa) obejmujące serwisy dotyczące kilkudziesięciu miast i regionów z całego kraju. W listopadzie zanotował 9,4 mln użytkowników i 32,39 proc. zasięgu. Przejęcie Polska Press ogłosił właśnie Orlen, transakcja ma zostać sfinalizowana w styczniu.
W listopadzie br. dziesięć witryn z zestawienia w sumie zanotowało 94,87 mln użytkowników (bez współodwiedzalności). To o 8,16 mln (7,9 proc.) mniej niż w październiku.
Onet.pl w kategorii informacji i publicystyki stracił z miesiąca na miesiąc 1,36 mln internautów (10,2 proc.), a WP.pl - 901,4 tys. (7,9 proc.). W efekcie przewaga pierwszego serwisu nad drugim zmalała o 459 tys. użytkowników.
W ujęciu procentowym większe spadki zanotowało kilka innych witryn. Na Naszemiasto.pl liczba odwiedzających zmniejszyła się o 1,23 mln (11,6 proc.), na Wyborcza.pl - o 1,59 mln (14,8 proc.), na Radiozet.pl - o 1,68 mln (16,4 proc.), a na Fakt.pl - o 1,27 mln (15 proc.).
Najmniej pogorszył się wynik Interii - o 266,3 tys. użytkowników (2,9 proc.).
SE.pl i o2.pl w górę
Z drugiej strony na o2.pl część informacyjno-publicystyczną odwiedziło o 749,1 tys. internautów więcej niż w październiku (to wzrost o 7,8 proc.), a na SE.pl - o 381 tys. (4,1 proc.).
Dzięki temu oba serwisy przesunęły się o cztery miejsca w górę, wyprzedzając Wyborcza.pl, Naszemiasto.pl, Radiozet.pl i TVN24.pl.
Dołącz do dyskusji: Onet i WP ze spadkami, o2.pl i SE.pl przed Naszemiasto, TVN24.pl i Wyborcza.pl (TOP10 stron z informacjami i publicystyką)
Nie jednemu psu na imię burek